۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
عمان و عراق دو بازار هدف در حوزه انرژی هستند
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی آبادان:

عمان و عراق دو بازار هدف در حوزه انرژی هستند

آبادان - رئیس کمیسیون نفت، گاز و انرژی اتاق بازرگانی آبادان گفت: برای حضور شرکت‌های ایرانی در حوزه انرژی کشورهای عمان و عراق برنامه‌ریزی شده است.

ایمان غلامحسین زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متناسب با مرزهای جغرافیایی کشورمان، کشورهای عمان و عراق را به عنوان دو کشور هدف برای صادرات خدمات فنی، مهندسی و انرژی در نظر گرفتیم.
وی ادامه داد: یک تفاهمنامه به صورت مشترک بین کمیسیون فنی، مهندسی و احداث و همچنین کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی آبادان در این دوره منعقد شد؛ به دلیل اینکه این دو کمیسیون در موضوع مهندسی در یک راستا قرار می‌گیرند یک هماهنگی در تصمیم‌گیری به وجود آوردیم.
رئیس کمیسیون نفت، گاز و انرژی اتاق بازرگانی آبادان با اشاره به پیگیری‌های بین‌المللی در حوزه انرژی، افزود: جلسات متعددی در کنسولگری ایران در استان بصره و همچنین سفارت ایران در شهر بغداد با فعالین حوزه انرژی برگزار کردیم.

راهکار مراودات مالی
غلامحسین زاده روابط سیاسی بین ایران و عراق را در سطح بسیار بالا قلمداد کرد و گفت: با توجه به این موضوع تصمیم بر این گرفته شد که شرکت‌های ایرانی بیش از گذشته فعال باشند و بتوانند در این حوزه بدون هیچگونه دغدغه‌ای فعالیت کنند. 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ناآرامی‌ها و مشکلات انتقالات مالی عراق، تصریح کرد: در حال حاضر راهکارهایی را به صورت تخصصی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مراودات مالی برای فعالین حوزه انرژی در عراق تسهیل شود.
رئیس کمیسیون نفت، گاز و انرژی اتاق بازرگانی آبادان مذاکره با یکی از فعالان اقتصادی استان بصره کشور عراق در خصوص پالایشگاه بصره را از دیگر اقدامات این کمیسیون نام برد و توضیح داد: در زمینه کالاهایی که در نفت، گاز و پتروشیمی هستند مشکلاتی وجود دارد که کمیسیون ما در حال تهیه یک بانک اطلاعاتی از تامین کننده‌های کالاهای پتروشیمی پالایشگاهی است تا به صورت پایلوت به پالایشگاه و پتروشیمی عرضه کنیم.

همکاری با عمان
غلامحسین زاده ابراز امیدواری کرد: درست است که هر شرکتی یک شرکت خاص برای همکاری را دارد ولی با توجه به عدم تامین قطعات، در حال ایجاد یک وحدت بین شرکت‌های تامین کننده و تهیه بانک اطلاعاتی هستیم تا چنانچه در موارد خاص که تامین کالا فراهم نباشد، با این بانک اطلاعاتی سهولت و زمان سریعتر انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به انجام ۳۲ مکاتبه با شرکت‌های فعال نفت و گاز در عمان، توضیح داد: اتاق، بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان را معرفی کردیم به عنوان اتاقی که تمایل بر این دارد که افراد دارای توانایی فنی، مهندسی و مالی مناسب برای سرمایه‌گذاری در عمان، با یکدیگر مرتبط کنیم.
رئیس کمیسیون نفت، گاز و انرژی اتاق بازرگانی آبادان تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر روابط حسنه بین ایران و عمان را مهم و راهبردی عنوان کرد و گفت: باید به عنوان بازار هدف به این کشور نگاه کنیم؛ ماه گذشته نیز جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر بازرگانی عمان با حضور تعدادی از روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در اتاق ایران برگزار شد و مقرر شد اتاق‌های بازرگانی در موضوع تجارت، صادرات فنی، مهندسی، بازرگانی و انرژی با کشور عمان حداقل گام اول را بردارند.

کد خبر: ۷٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha