۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
چگونه از سرقت کیف «رمزارز» خود محافظت کنیم

چگونه از سرقت کیف «رمزارز» خود محافظت کنیم

برای اینکه بتوانیم رمزارزهای خود را در برابر حملات سایبری و سرقت کلاهبرداران ایمن کنیم باید به چند نکته کلیدی عمل کرده تا بتوانیم از کیف رمزارز خود محافظت کنیم.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ریپل کوین نیوز» نوشت: بیت کوین یکی از مشهورترین و بزرگترین ارزهای رمزپایه است که در سال ۲۰۰۹ توسط موجودی مرموز به نام ساتوشی ناکاماتو معرفی شد. بیت کوین هنگامی که قیمت آن در سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید، محبوبیت خود را افزایش داد. بدون شک نوسانات شدید در قیمت بیت کوین به دلیل بازار بی ثبات آن وجود دارد.

ارزش بیت کوین تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد و اصلی ترین مورد تقاضا و عرضه آن است. نوسانات قیمت بیت کوین نه تنها افراد و دولت را به خود جذب کرده بلکه مجرمان اینترنتی را نیز به این رمز ارزعلاقه نشان داده اند.

پس از اختراع بیت کوین، بسیاری از گزارشات مربوط به دزدی و هک که در مبادلات ثبت شده است و در این هک ها، افراد زیادی سرمایه خود را از دست داده اند.

از آنجا که بیت کوین از نظر فیزیکی وجود ندارد و در شکل دیجیتالی است، خطر بیشتری برای هک توسط مجرمان اینترنتی وجود دارد. از کیف پول های دیجیتال برای ذخیره بیت کوین و سایر توکن های دیجیتال استفاده می شود و این کیف پول ها به صورت آنلاین کار می کنند زیرا دارای یک کلید خصوصی هستند که به صورت آنلاین ذخیره می شود. فقط از طریق کلیدهای خصوصی کاربران می توانند رمزهای دیجیتالی خود را برای دیگران ارسال کنند و مهم است که از کلید خصوصی خود محافظت کنید تا از انجام هرگونه فعالیت جعلی جلوگیری شود.

به عبارت ساده، کلید خصوصی هویت دیجیتالی کاربران است و مجرمان اینترنتی برای انجام اقدام متقلبانه همیشه سکه های شما را تحت نظر دارند. مجرمان اینترنتی از تکنیک هایی استفاده می کنند که نشانه های دیجیتالی را  سرقت یا منتقل می کنند و بنابراین شما بیاد نسبت  به ایمنی کلیدهای خصوصی خود دقت کنید. بیایید چند روش را که از طریق آنها می توانید بیت کوین خود را ایمن کنید، بررسی کنیم :

از اتصال اینترنتی ایمن استفاده کنید
هنگام انتقال یا معامله ارزهای رمزپایه، کاربران باید همیشه از اتصال اینترنتی ایمن استفاده کنند و از استفاده از وای فای  Wi-Fi عمومی خودداری کنند. همچنین، هنگام استفاده از شبکه های خانگی، کاربران باید از یک شبکه خصوصی مجازی برای افزودن امنیت استفاده کنند. استفاده از VPN مکان و آدرس IP شما را تغییر می دهد. نه تنها این، بلکه باعث می شود مرورگر شما ایمن باشد و در برابر حملات و هک ها محافظت کند.

به جای کیف پول گرم از کیف پول سرد استفاده کنید
کیف پول های سرد بهترین کیف پول های دیجیتال برای ذخیره بیت کوین شما هستند زیرا نیازی به اتصال به اینترنت نیست. بهترین نکته در مورد کیف پول های سرد این است که در برابر حملات سایبری آسیب پذیر نیستند و از دسترسی غیر مجاز کلیدهای خصوصی شما جلوگیری می کنند. گزارش های زیادی برای انواع دیگر کیف پول ها ثبت شده، جایی که حملات کیف پول کاربران بیت کوین را هک کرده است.

مهاجمان سایبری همیشه منتظرند کاربران از رمز عبور ضعیف استفاده کنند و فرصت حمله به کیف پول خود را برای آنها فراهم کنند. همیشه بهتر است از یک کیف پول سرد استفاده کنید و کلیدهای خصوصی خود را در دستگاه هایی ذخیره کنید که نیازی به اتصال به اینترنت ندارند.

از چندین کیف پول استفاده کنید
سرمایه گذاران و بازرگانان دوست دارند در ارزهای رمزنگاری شده مختلف سرمایه گذاری و تجارت کنند و همچنین محدودیت خاصی برای ایجاد کیف پول های مختلف وجود ندارد. کاربران باید از چندین کیف پول استفاده کنند تا رمزارزهای مختلف خود را در امان دارند. کاربران می توانند از یک کیف پول برای ذخیره تعداد زیادی ارز رمزپایه و یکی برای انجام معاملات روزانه استفاده کنند. استفاده از چندین کیف پول، نمونه کارها را ایمن و از خسارات احتمالی حساب شما جلوگیری می کند.

از یک رمز عبور منحصر به فرد استفاده کنید
بهترین راه برای امنیت رمزارزهای خود استفاده از رمز عبور منحصر به فرد و قوی است. کاربر باید از استفاده از رمز عبور مشابه در حساب ها و برنامه های مختلف خودداری کند. همچنین، استفاده از رمز عبور قوی که حدس زدن آن غیرممکن باشد، بسیار مهم است. همچنین کاربران باید برای جلوگیری از خطر هکرها، رمزهای عبور خود را تغییر دهند. همچنین استفاده از احراز هویت دو عاملی برای کیف پول شما در ایجاد امنیت بیشتر کمک می کند.

نرم افزار ضد ویروس دستگاه خود را به روز کنید
فرقی نمی کند از کیف پول وب، کیف پول دسکتاپ یا کیف پول موبایل استفاده می کنید. پیشنهاد می شود دستگاه خود را با استفاده از جدیدترین نرم افزار ضد ویروس ایمن کنید. نرم افزار ضد ویروس به عنوان فایروال عمل می کند که دستگاه شما را از حملات بدافزار و دسترسی غیرمجاز محافظت می کند. دستگاه هایی که هیچ نرم افزار ضد ویروسی وجود ندارد، هکرها با هدف قرار دادن این دستگاه ها، سعی می کنند کلید خصوصی کیف پول بیت کوین را هک کنند.

کد خبر: ۷۰٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بینام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      0 0
      ممنون از مطالبتون ،ولی نمیدونم کی میشه مطلب بی قصد و غرض و جهت دار وبدون نتیجه گیری( کاریکه بعهده مخاطب و خواننده هست) منتشر میکنید؟