۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
ثبت حدود ۱۰هزار پرونده تخلف در بازار قم/ عدم درج قیمت و گران‌فروشی در صدر
در سال ۹۸ انجام شد؛

ثبت حدود ۱۰هزار پرونده تخلف در بازار قم/ عدم درج قیمت و گران‌فروشی در صدر

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به انجام ۸۵ هزار و ۹۹۱ بازرسی از ابتدای سال تاکنون در سطح استان گفت: از این تعداد بازرسی ۹ هزار و ۹۷۶ مورد ثبت تخلف شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از سازمان صمت قم، محمود سیجانی با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی برای کنترل بازار در استان قم، اظهار داشت: سازمان صمت به‌ منظور کنترل مداخله‌ها در قیمت‌گذاری‌های مختلف، به‌ صورت مستمر بازار را تحت نظارت قرار می‌دهد تا جلوی سوء استفاده‌های احتمالی را بگیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۱ بازرسی در سطح استان صورت گرفته است، یادآور شد: از این تعداد بازرسی ۹ هزار و ۹۷۶ مورد ثبت تخلف شده است که برای هفت هزار و ۱۱۴ فقره آن‌ها پرونده‌هایی با ارزش ریالی بیش از ۶۸۷ میلیارد ریالی تشکیل‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: بیشترین تخلف مکشوفه در استان قم مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه با دو هزار و ۸۲۳ مورد بوده است که با پویش مردمی بی قیمت نخریم در سطح استان اجرا می‌شود با کمک مردم می‌توان این تخلف را کاهش داد.

وی ادامه داد: گران‌فروشی با دو هزار و ۴۱۶ پرونده، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۶۵۳ مورد، عدم صدور صورتحساب ۶۳۲ مورد، تقلب و کم‌فروشی ۷۳۹ پرونده، عرضه خارج از شبکه ۱۷۲ مورد، احتکار ۲۳ مورد، قاچاق ۵۹ پرونده و سایر تخلفات نیز دو هزار و ۴۵۹ پرونده را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر: ۷٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha