۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
 دیجیتالی شدن چگونه منجر به جهش تولید می‌شود؟
کارشناسان فناوری اطلاعات پاسخ دادند

دیجیتالی شدن چگونه منجر به جهش تولید می‌شود؟

کارشناسان فناوری اطلاعات ضمن اشاره به فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، تاثیر آنها بر افزایش و ارتقای تولید را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش بازار، هاتف رسولی عنوان کرد: منظور از جهش تولید تنها افزایش تیراژ محصول نیست، نگرشی که در پس این شعار وجود دارد یک نگاه تحول محور نسبت به تولید و اقتصاد است چرا که اثر تولید باید خود را در خلق ثروت و رشد اقتصادی نشان دهد، از این رو هدف این است که یک رویکرد و نگرش جدید نسبت به تولید و اقتصاد پیدا کنیم.

وی افزود: اساسا جهش تولید به منظور رشد توانمندی‌ها و شایستگی‌های متعددی در درون خودمان است تا منجر به افزایش تولید شود. بدیهی است که مقوله فناوری اطلاعات می‌تواند با عنوان تقویت کننده و توانمندساز جهش تولید باشد.

این کارشناس هویت دیجیتال با بیان این که جایگاه فناوری اطلاعات در کسب و کارها در پیشرفت آنها تاثیر گذار است، عنوان کرد: برخی از مشاغل تنها به منظور افزایش سهولت و بهره وری سازمانی از تکنولوژی استفاده می‌کنند، برخی از سازمان‌ها به دنبال افزایش سودآروی خود با استفاده از فناوری‌ها هستند اما تعدادی از کسب و کارها اساسا بر مبنای تحولات فناوری ایجاد می‌شوند.

رسولی خاطر نشان کرد: بسیاری از کسب و کارها بر پایه هوش مصنوعی و بدون حضور فیزیکی به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا درآمدزایی کردند و از این راه فناوری را به اکوسیستم خود وارد می‌کنند.

در ادامه، حدادی هرندی با یادآوری این که کشور با سه مسئله ناکارآمدی، فساد اداری و عدم شفافیت دست به گریبان است، اظهار کرد: برای رسیدن به اقتصاد دیجیتال باید مسیر دیجیتالی شدن را پیمود که لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در جهت پردازش قوی، پوشش ارتباطات همه جانبه و استفاده از فناوری‌های ابری قدرتمند برای کسب و کارهاست. در این صورت است که ماهیت و ذات فناوری اطلاعات به درستی به جریان خواهد افتاد.

وی افزود: بهره گیری از فناوری اطلاعات برای این است که بهتر تصمیم بگیریم و با نارسایی‌ها آشنا شویم. اگر این پلت فرم که محصول فناوری اطلاعات است شکل بگیرد، اقتصاد دیجیتال هم شکل خواهد گرفت.

این مشاور حوزه فناوری اطلاعات، اشتغال را موضوع تاثیرگذار بر تولید در مسیر دیجیتالی شدن دانست و عنوان کرد: دیجیتالی شدن به نیروی کار دارای مهارت بالا و درآمد بالا ختم می‌شود، در حالی که وضع موجود نشان دهنده نیروی کار با مهارت پایین ودرآمد پایین است بنابراین در این بخش یک شکاف جود دارد که باعث نابرابری و تنش‌های اجتماعی خواهد شد.

هرندی به فناوری‌های تحول آفرین موثر بر اقتصاد دیجیتال، اشاره کرد و گفت: سه فناوری اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و رباتیک بیشترین تغییر را بر آینده کسب و کارها خواهند داشت.

وی تاکید کرد: اگر از بعد فناورانه به جهش تولید بنگریم آنچه اهمیت پیدا می‌کند این است که صنایع فناورانه ارزش‌های اقتصادی بزرگی ایجاد می‌کنند که مستلزم همگرایی فناوری‌ها برای اثرگذاری بر روی اکوسیستم کسب و کارهاست.

کد خبر: ۷۰٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha