۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹
هیچ کس پاسخگوی تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست| کالای اساسی مردم با ارز ۲۵ هزار تومانی دستشان رسید
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد:

هیچ کس پاسخگوی تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست| کالای اساسی مردم با ارز ۲۵ هزار تومانی دستشان رسید

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دلالان گردن کلفتی در موضوع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی حضور داشته‌اند و توانسته‌اند از کانال سخت و پیچیده بانک مرکزی عبور کنند، بنابراین نیاز است مجلس به این موضوع ورود کرده و موضوعات و مسائل این بخش را شفاف کند.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، از تحقیق و تفحص درباره فرآیند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس خبر داد.

وی افزود: دولت در فرآیند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تبعیضاتی انجام داد که نیاز است مجلس به این موارد ورود جدی داشته و تبعیضات انجام شده را از بین ببرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بررسی‌های اولیه نشان می دهدکه  تاکنون چندین هزار میلیارد تومان تخلفات در زمینه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور رخ داده است که همه دستگاه‌های نظارتی به نوعی این موارد را اعلام و اما هنوز به آن ورود جدی نداشته اند.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود پشت پرده این فرآیند غلط چه کسانی بوده‌اند، بیان داشت: از این رو باید مشخص شود که آیا بانک مرکزی در این زمینه مقصر است و یا وزارت‌خانه‌هایی که در توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی دخالت داشته‌اند؟

این نماینده مجلس گفت: بنده معتقدم دلالان گردن کلفتی در این بخش حضور داشته‌اند و توانسته‌اند از کانال سخت و پیچیده بانک مرکزی عبور کنند، بنابراین نیاز است مجلس به این موضوع ورود کرده و موضوعات و مسائل این بخش را شفاف کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما معتقدیم مقصرین اصلی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بانک مرکزی، گمرکات و وزارتخانه‌هایی هستند که در این بخش مسئول بوده‌اند چراکه برخی از وزارت‌خانه‌ها موظف بودند ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کنند و در ادامه کالای اساسی مردم را تامین کنند، اما ما دیدیم که کالای اساسی مردم با ارز ۲۵ هزار تومانی به دستشان رسید یعنی برخی هزاران میلیارد تومان از این موضوع به جیب زدند و اما کسی فعلا پاسخگو نیست.

کد خبر: ۷۰٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha