۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کاشی و سرامیک ایرانی، همپای محصولات اروپایی
رئیس اتحادیه کاشی ساز و کاشی فروش مطرح کرد

کاشی و سرامیک ایرانی، همپای محصولات اروپایی

گودرزی، رئیس اتحادیه کاشی ساز و کاشی فروش گفت: صادرات کالاها در حوزه کاشی و سرامیک در قبال دریافت ارز انجام می‌شود و در حال حاضر صادرات این محصولات از لحاظ نقدینگی به نفع کشور است.

به گزارش بازار، مصطفی گودرزی گفت: برای اینکه بتوانیم این محصولات را به قیمت واقعی در جهان به فروش برسانیم، می‌توان به جای کشورهایی که ارزان از ما می‌خرند به کشورهایی فروخت که حاضرند مبالغ بسیار بیشتری بپردازند و همچنین به کشورهای بیشتری صادر نمود.

وی گفت: به‌یقین می‌توان گفت، محصولات ایرانی همپای محصولات ایتالیایی هستند و باید به جای کمیت به کیفیت و گسترش صادرات فکر کنیم.

گودرزی افزود: تولید کشور از لحاظ کمی به نسبت سال گذشته بسیار بهتر شده است؛ هر چند نیازمند دسترسی بموقع مواد اولیه برای لعاب بر روی تولیدات هستیم.

وی گفت: ثبت سفارش نیازهای مواد اولیه بموقع انجام می‌شود، اما از زمان شیوع ویروس کرونا، میزان مواد اولیه در کشور با کمبود و گرانی سرسام آوری روبه رو شد، بطوریکه در اسفند ۹۸ هر کیلو سیلی کاس زیرکینیوم را ۲۸ هزار تومان می‌خریدیم،، اما اکنون با هر کیلو را ۸۴ هزار ۵۰۰ تومان می‌خریم که در زمان کمبود به هر کیلو ۱۱۰هزار تومان هم رسیده بود.

گودرزی افزود: نرخ ارز بالا برای تهیه مواد اولیه، محدودیت‌های مبادلات خارجی و شیوع ویروس کرونا همگی باهم مشکلات عدیده‌ای را برایمان ایجاد نموده است.

کد خبر: ۷۰٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha