۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
۵۶ قطعه آب بندان در مازندران لایروبی می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۵۶ قطعه آب بندان در مازندران لایروبی می شود

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران شمار آب بندان های استان را ۸۰۰ قطعه بیان کرد و گفت: امسال ۵۶ قطعه آب بندان لایروبی می شود.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه لایروبی آب بندان ها در استان در حال اجرا است، افزود: جهاد کشاورزی و آب منطقه ای در این بخش فعالیت دارد و در این راستا تفاهمنامه ای بین استانداران شمالی و وزارت جهاد کشاورزی برای لایروبی آب بندان ها منعقد شده است.

وی سطح آب بندان های استان های شمالی را ۲۴ هزار هکتار و سهم مازندران را ۱۷ هزار هکتار بیان کرد و گفت: قرار است طبق برنامه سه ساله لایروبی آب بندان ها انجام شود.

وی تعداد آب بندان ها را ۸۰۰قطعه بیان کرد و گفت: این آب بندان ها دارای کارکردهای کشاورزی، گردشگری و شیلاتی است و لایروبی آن از سال ۹۷ شروع شد و سال قبل هزار هکتار از آب بندان های استان لایروبی شد.

شهیدی فر با عنوان اینکه در سال جاری نیز اعتبارات لازم برای لایروبی آب بندان ها تخصیص یافته است، گفت: از محل اعتبارات استانی لایروبی آب بندان ها صورت می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال جاری ۵۶ قطعه از آبندان های استان لایروبی می شود که تاکنون اسناد لایروبی ۲۵ قطعه امضاء و مبادله شده است.

وی با اظهار اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ حجم وسیعی از آب بندان های استان لایروبی می شود، گفت: لایروبی در افزایش بهره وری و مهار آب های سطحی تاثیرگذار است زیرا اکنون ۱۰ درصد از آب های سطحی استان مدیریت می شود.

کد خبر: ۷۰٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha