۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
هشدار درباره گسترش ویروس کرونای جهش یافته
نیکی ژاپن مطرح کرد:

هشدار درباره گسترش ویروس کرونای جهش یافته

در حالی که بیش از یک سال از تایید ویروس کرونا در ووهان چین می گذرد،‌ در ماههای اخیر گسترش شیوع ویروس کرونا با سرعت بسیار زیاد ادامه دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: وبگاه «نیکی» ژاپن در مطلبی نسبت به گسترش ویروس کرونای جهش یافته هشدار داد.

در این مطلب آمده است: روز بیست و ششم ژانویه شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در جهان از صد میلیون نفر گذشته است. شمار مبتلایان در جهان در کمتر از سه ماه دو برابر شده و بدین ترتیب از هر هفتاد و هفت نفر از جمعیت جهان یک نفر به ویروس کرونا آلوده است. در اروپا و آمریکا علاوه بر کاهش دما، جهش در ویروس کرونا هم در گسترش سریع شیوع ویروس کرونا نقش داشته است.

به گزارش دانشگاه جان هاپکینز ، شمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در جهان تا ساعت دو و نیم بعد از ظهر روز بیست و ششم ژانویه به وقت شرق آمریکا به بیش از دو میلیون و ۱۴۰ هزار نفر رسیده است.

در حالی که بیش از یک سال از تایید ویروس کرونا در ووهان چین می گذرد،‌ در ماههای اخیر گسترش شیوع ویروس کرونا با سرعت بسیار زیاد ادامه دارد. هم اکنون آمریکا با ۲۵ میلیون ۳۳۰ هزار نفر بیشترین شمار مبتلایان در جهان دارد و پس از این کشور هند با ده میلیون و ۶۷۰ هزار نفر و برزیل با هشت میلیون ۸۷۰ هزار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

اما با این حال هم اکنون شمار مبتلایان جدید در مقایسه با زمان اوج شیوع ویروس کرونا در هفته های اخیر کاهش یافته است. روز بیست و پنجم ژانویه شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا به بیش از ۵۹۰ هزار نفر رسیده که این تعداد کمترین میزان مبتلایان در چهار هفته گذشته بوده است.

بنابراین شمار مبتلایان روزانه کنونی در مقایسه با اواسط ماه دسامبر که بیش از ۷۵۰ هزار نفر در روز بوده، حدود بیست درصد کاهش یافته است. در کالیفرنیا که بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را دارد، برخی از محدودیتها مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی کاهش یافته است.

از سوی دیگر شمار مرگ و میر های جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است. شمار جان باختگان روزانه در روز بیست و پنجم ژانویه بیش از چهارده هزار دویست نفر بوده که تاکنون سابقه نداشته است. آمریکا با ۴۲۰ هزار نفر تلفات بیشترین میزان مرگ ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را در جهان دارد و پس از این کشور برزیل با ۲۱۰ هزار نفر و هند با ۱۵۰ هزار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

روز بیست و ششم ژوئن در انگلیس که شیوع ویروس کرونای جهش یافته در این کشور گسترش یافته است ، بیش از صد هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس، درباره ویروس کرونای جهش یافته خاطرنشان کرد:«‌ ویروس کرونای جهش یافته بسیار مسری تر از نوع اولیه آن است و می تواند میزان مرگ و میر بالایی را در پی داشته باشد.»

کشورهای مختلف درباره گونه های جهش یافته ویروس کرونا که به تازگی یکی پس از دیگری در نقاط مختلف جهان تایید می شود ،‌ تدابیر شدید مانند بستن مرزها را اتخاذ کردند. در آمریکا برای مسافرانی که از اروپا،‌ برزیل و آفریقای جنوبی وارد این کشور می شوند ،‌ محدودیتهایی در نظر گرفته شده است و از کلیه مسافران آزمایش پی سی آر گرفته می شود.

کد خبر: ۷۰٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha