۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
تسهیلات ۶۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه های ۹۰ درصدی/ بررسی مشکلات صادرکنندگان فارس
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد

تسهیلات ۶۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه های ۹۰ درصدی/ بررسی مشکلات صادرکنندگان فارس

شیراز- رئیس کل بانک مرکزی از پرداخت تسهیلات ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های بالای ۹۰ درصد و اعتبارات ۵ هزار میلیارد تومانی برای تمامی پروژه های کمتر از ۹۰ درصد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عبد الناصرهمتی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شیراز گفت: در فارس طرح‌هایی که بالای ٩٠ درصد پیشرفت و نیاز به تأمین مالی دارند، ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود تا سریعتر این طرح‌ها به نتیجه برسند.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص ما بقی طرح‌ها که کمتر از ٩٠ درصد پیشرفت دارند نیز گفت: برای کل طرح‌ها که حدود ٥ هزار میلیارد تومان نیاز است به تدریج با معرفی طرح‌ها و با تقسیم بندی که بین بانک‌ها انجام می‌شود، به استان کمک می‌شود تا طرح‌ها به تدریج پیش برود.

وی با بیان اینکه در این نشست انتقادهایی در مورد حجم تسهیلات پرداختی نسبت به سپرده‌های جمع آوری شده مطرح شد، گفت: قرار شد با برنامه ریزی منابعی را برای پیشبرد طرح‌ها انجام شود و بانک‌ها حجم تسهیلاتشان در استان افزایش دهند.

همتی با اشاره مشکلات مطرح شده فعالان اقتصادی در ارتباط با سیستم بانکی، اعتبارات استان، مسایل ارزی و رفع تعهد ارزی و برخی مشکلات صادرکننده‌ها که به بانک مرکزی مربوط می‌شود، افزود: یکی از مسایل مهم نحوه تعامل بانک‌ها با فعالان اقتصادی بود که تصمیمات مهمی را در این زمینه گرفته شد و در مورد مشکلاتی که برخی از وارد کننده‌ها داشتند، قرار شد موارد خاص را در تهران ظرف هفته آینده به طور جدی و موردی بررسی و تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: فارس استان بازرگانی محور و تجارت محور است و تا ٣ ماه آینده شاهد تأثیر این تصمیماتی که گرفته شد خواهیم بود.

کد خبر: ۷۰٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha