۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
راه اندازی مجتمع مرغ لاین در همدان/ مطالعات طرح نهایی شده است
در گفتگو با بازار مطرح شد:

راه اندازی مجتمع مرغ لاین در همدان/ مطالعات طرح نهایی شده است

همدان - قدیمی گرجائی؛ مدیر جهاد کشاورزی همدان از برداشته شدن قدم ها در مسیر راه اندازی مجتمع مرغ لاین در همدان خبر داد و گفت: وضعیت تملک و شناسایی اراضی برای احداث مجتمع مرغ لاین و کارهای مطالعاتی و استعلامات مربوط به این طرح انجام شده است.

احمد قدیمی گرجائی در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت فعالیت واحدهای جدید بخش کشاورزی در شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: شرکت کشت و صنعت یاس هم اکنون فعال است و ظرفیت اشتغالزایی ۸۵۰ نفر را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه این طرح گام مهمی در توسعه کشاورزی منطقه خواهد بود، عنوان کرد: برای این مجموعه ۹ واحد شغلی تعریف شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری شرکت شستا در شهرستان همدان اضافه کرد: در این راستا یک گاوداری ۶ هزار راسی در منطقه قهاوند ایجاد خواهد شد که هم اکنون، تخصیص آب این گاوداری صورت گرفته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

قدیمی گرجائی با بیان اینکه ایجاد این گاوداری می تواند به توسعه کشاورزی و رونق اشتغال کمک کند، از برداشته شدن قدم ها در مسیر راه اندازی مجتمع مرغ لاین در شهرستان همدان خبر داد.

وی در این راستا اظهار کرد: هم اکنون پیگیر راه اندازی این مجتمع هستیم و تاکنون وضعیت تملک و شناسایی اراضی برای احداث مجتمع مرغ لاین در شهرستان همدان هم چنین کارهای مطالعاتی و استعلامات مربوط به این طرح، انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در ادامه گفتگو به وضعیت شهرستان همدان در راه اندازی گلخانه ها نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برندهای کشاورزی همدان گلخانه ها است چراکه تا پایان سال گذشته بالغ بر ۳۸ هکتار گلخانه احداث شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری نیز در سهمیه برنامه راهبردی و جهش تولید، احداث ۱۱ هکتار گلخانه در دستور کار بود که امید است سهمیه اختصاصی جذب و قدم ها در این مسیر محقق شود.

قدیمی گرجائی ادامه داد: حرکت به سمت تولیدات محصولات گلخانه ای را در دستور کار داریم تا بتوان در این راستا نه تنها افزایش بهره وری و اشتغال را به دنبال داشت بلکه صرفه جویی در منابع آب و ارتقای کشاورزی را نیز به ارمغان آورد.

مدیر جهاد کشاورزی  همدان اضافه کرد: احداث مجتمع ۱۱ هکتاری گلخانه ای در یکن آباد درحال پیگیری است که با این روند به سهمیه گلخانه های استان همدان افزوده خواهد شد.

کد خبر: ۷۰٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha