۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
دورکاری موجب افزایش سود «سامسونگ» شد

دورکاری موجب افزایش سود «سامسونگ» شد

شرکت سامسونگ الکترونیکس، اعلام کرد دورکاری‌ها و همه گیری ویروس کرونا موجب افزایش تقاضا برای کالاهای الکترونیکی شده و در نتیجه سود این شرکت افزایش یافته است.

به گزارش بازار، شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیکس، بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های حافظه روز پنجشنبه اعلام کرد به علت افزایش دورکاری‌ها به دنبال همه گیری ویروس کرونا که موجب افزایش تقاضا برای کالاهای الکترونیکی شد، سود خالص این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ حدود ۲۶,۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، سامسونگ الکترونیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد در دوره زمانی اکتبر تا دسامبر، سود خالص این شرکت بزرگ کره‌ای به شش هزار و ۶۱۰ میلیارد وون (چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو) رسید. در کل سال گذشته میلادی سود خالص این شرکت با ۲۱,۵ درصد افزایش و ۲,۸ درصد افزایش گردش مالی، به ۲۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد وون رسید.

در این بیانیه آمده است: «هر چند که مشکلات ناشی از کووید-۱۹ همچنان ادامه دارد، تلاش‌های این شرکت برای تامین عرضه ثابت کالاها و خدمات در مقیاس جهانی به نتایج عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه چهارم کمک کرد.»

ویروس کرونا به علت اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای و محدودیت‌های جابجایی به منظور مهار همه گیری، اقتصاد جهانی را به شدت ویران کرد. با این حال، کووید-۱۹ که از یک سال پیش جان بیش از دو میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است، تاثیر مثبتی برای بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری از جمله سامسونگ داشت.

به گفته کارشناسان موسسه ترندفورس (Trendforce) که دفتر مرکزی آن در تایپه تایوان است، تولیدکنندگان جهانی تراشه‌های حافظه به علت تداوم دورکاری در ارتباط با همه گیری کرونا، احتمالا امسال گردش مالی رکوردی را ثبت خواهند کرد.

با این حال سامسونگ خاطرنشان کرد به علت کاهش قیمت تراشه‌های حافظه، فروش پایین محصولات، افزایش هزینه‌های بازاریابی و افزایش ارزش وون کره جنوبی، سود این شرکت نسبت به سه ماهه قبلی کاهش یافته است.

کد خبر: ۷۰٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha