۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
«الگن» کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی بکر برای بوم گردی/ کوچه باغهایی با عطر انار
فیلم استان‌ها؛

«الگن» کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی بکر برای بوم گردی/ کوچه باغهایی با عطر انار

یاسوج- بسیاری از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بکر و دست نخورده ماندن بافت قدیمی آنها، می توانند مقصد مناسبی برای بوم گردان باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، با صرف هرینه هایی اندک همچون سنگ فرش کردن کوچه ها و کوچه باغ ها و مرمت آثار تاریخی می توان به اشتغال مناطق روستایی کمک کرد.

روستای الگن در استان کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان کهگیلویه قرار داشته و با توجه به ظرفیت‌های این روستا پایلوت بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد می شود.

این روستا یک روستای تاریخی است و قدمت بسیاری داشته و ساختمان‌ها و آثار قدیمی به‌جامانده از گذشتگان در کوه‌های اطراف روستا وجود دارد.

وجود باغات انار در سراسر روستا و درختان سردسیری و گرمسیری، سپیدارهای سربه فلک کشیده و چشمه های جوشان روستای الگن را به منطقه ای چهارفصل و دیدنی برای گردشگران بدل کرده است.

هم در بحث بوم گردی و هم در بحث گردشگری، فرهنگ بالا و میهمان نوازی مردم این روستا در کنار جاذبه های طبیعی و آب و هوا و چشمه ای زیبا در کنار روستا به همراه کوچه ها و کوچه باغ های سنگ فرش با درختانی سرسبز و سربه فلک کشیده جذابیت خاصی برای گردشگران ایجاد کرده است.

در ورودی کوچه باغ های این روستا با تندیسی از یک انار روبرو می شوید که آب چشمه روستا هم به وسیله شبکه سیمانی انتقال آب، از کنار آن می گذرد و همین تندیس انار به شما می گوید که غالب میوه باغ های روستای الگن انار است.

کد خبر: ۷۰٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha