۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
افزایش بهای نفت در اروپا

افزایش بهای نفت در اروپا

بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، سبد نفتی اروپا، در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

به گزارش بازار، بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، سبد نفتی اروپا، در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت. افزایش بهای نفت در اروپا

در معاملات روز کاری لندن، بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود برای تحویل در ماه مارس با ۵۷ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۵۶ دلار و ۲۳ سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمدییت)، ‌برای تحویل ‌در ماه مارس با ۵۳ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۵۲ دلار و ۸۹ سنت رسید.

کارلو آلبرتو دو کاسا (Carlo Alberto De Casa) کارشناس شرکت کارگزاری و ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری در بازار انرژی اکتیوتریدز≺ Activtrades ≻ در این باره گفت قیمت نفت در بازار جهانی بعد یک دوره افزایشی اکنون در حال تثبیت حالت خود است.

قیمت نفت در بازار جهانی روند بهبود خود را در ماه نوامبر با اعلام خبر پیدا شدن واکسن ضد بیماری همه گیر ویروس کرونا ۲۰۱۹، کووید-۱۹، آغاز کرد و از اواسط ماه ژانویه وارد منطقه‌ای شده است که به باور کارشناسان، کارگزاران و تحلیلگران بازار انرژی و نفت با این وضع از عرضه و تقاضا برای نفت در سطح جهان همخوانی دارد.

اوگن واینبرگ، کارشناس بخش کارگزاری ‌و خدمات مشاوره سرمایه گذاری بازار انرژی گروه بانکداری کومرتسبانک آلمان، در تحلیل نوسانات بازار نفت با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به ویروس ‌کرونا، کووید-۱۹، در جهان اکنون از ۱۰۰ میلیون نفر بیشتر شده است؛ ‌گفت نگرانی‌های مربوط به تقاضا برای نفت در سطح جهان همچنان تا مدت زمانی دیگری وجود خواهد داشت.

این کارشناس نفتی افزود با این حال بازار نفت اکنون به نظر می‌رسد منتظر منتشر شدن اخبار و گزارش‌های مثبت دیگری است. از جمله گزارش مربوط به میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا در این هفته است.

موسسه نفت آمریکا (API) ‌که به عنوان ‌نهادی کارشناسی نوسانات مربوط به ‌نفت ‌این کشور را در سطح ملی ‌مورد بررسی ‌قرار می‌دهد و پیش بینی‌های مربوط به ‌میزان ذخیره سازی‌های ‌هفتگی نفت خام را یک ‌روز قبل از ‌وزارت انرژی آمریکا منتشر ‌می‌کند، روز گذشته اعلام کرد رقم این شاخص در این هفته بیش از پنج میلیون بشکه کاهش یافته است.

آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا (EIA)، نهادی وابسته به وزارت انرژی آمریکا که آمار و گزارش‌های مربوط به بازار انرژی و نفت آمریکا را منتشر می‌کند، قرار است تا آخر ساعات کاری امروز گزارش مربوط به میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور را منتشر کند.

تحلیلگرانی که خبرگزاری مالی و اقتصادی بلومبرگ نظرآن‌ها را درباره میزان موجودی نفت خام ذخیره سازی شده در انبارهای نفتی آمریکا تا هفته گذشته جویا شده است پیش بینی کرده اند که رقم این شاخص تا هفته گذشته، احتمالا یک و نیم میلیون بشکه کاهش یافته است.

کد خبر: ۷۰٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha