۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
دولت از بورس حمایت می‌کند، اما تضمین نمی‌دهد
وزیر اقتصاد و دارایی:

دولت از بورس حمایت می‌کند، اما تضمین نمی‌دهد

دژپسند، وزیر اقتصاد گفت: دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند، اما تضمین نمی‌دهد، ضمن اینکه ما با ابزارهایی، چون فروش اوراق تبعی، به نوعی از بازار حمایت کردیم.

به گزارش بازار، فرهاد دژپسند در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس اوراق بهادار در جمع خبرنگاران افزود: باید پرده حواشی را کنار بزنیم و واقعیت بازار را ببینیم، آمارهای ارائه شده از سوی قالیباف اصل، بیانگر این است که نهادسازی و سیاست گذاری در بازار سرمایه، صورت گرفته است.

وی درمورد استعفای قالیباف اصل گفت: باید به روش‌های مختلف مانع از دامن زدن به حواشی‌ها شویم، زیرا بازار سرمایه ظریف است و با حاشیه سازی، دیوار بازار سست می‌شود.

دژپسند درباره نحوی جلوگیری از حاشیه سازی در بازار سرمایه افزود: نخستین کار در بازار سرمایه این است که با کمک رسانه‌ها و فرهنگسازی، حواشی را کم کنم و در مرحله بعدی از تصمیماتی که باعث حاشیه سازی می‌شود خودداری کنیم و نکته بعدی این است که در این زمینه آموزش ببینیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: سیاست اصلی بازار سرمایه، نقدشوندگی است و باید از هر عاملی که نقدشوندگی را از بین می‌برد جلوگیری کرد.

دژپسند درباره تغییر دامنه نوسان گفت: اگر دامنه نوسان را خیلی کاهش دهیم به معنی تعطیلی بازار سهام است که در هیچ جای دنیا، دامنه نوسان بدین گونه نیست حتی در بورس کشورهای همسایه، دامنه نوسان بیشتری دیده می‌شود.

وی افزود: برای افزایش یا کاهش دامنه نوسان، سیاستی نداریم، اما در دستور کار شورای عالی بورس است.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که چرا دولت مردم را برای خرید صندوق دعوت کرد، اما از بازار حمایت نکرد؟ تصریح کرد: بازار سرمایه نسبت به بازار ارز و املاک، مرجع است، چون منابعی که وارد بازار سرمایه می‌شود صرف بنگاه‌های تولیدی و افزایش سرمایه، عرضه بیشتر کالا، خدمات و توسعه می‌شود.

دژپسند افزود: جمع بندی دولت و حکومت این است که بازار سرمایه رکن مهم اقتصاد است و باید هدایت شود البته هیچ‌وقت دولت و حکومت پشت بازار را خالی نکرد، چون زمانی که بازار نزولی شد با ایجاد مصوبات از بازار حمایت کرد و با ورود بنگاه‌های حقوقی، مانع ریزش سهام شد.

وزیر اقتصاد گفت: دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند، اما تضمین نمی‌دهد ضمن اینکه با ابزارهای، چون فروش اوراق تبعی به نوعی از این بازار حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: بازار گردانی، حمایت حرفه‌ای از بازار سرمایه و سهامداران خرد است اگر انتظار تضمین دارید خلاف قوانین بازار سرمایه است.

دژپسند گفت: دولت پشت بازار سرمایه را خالی نکرده است ضمن اینکه در ارکان دولت کسی به بازار سرمایه نگاه منفی ندارد.

وی همچنین درباره آزاد سازی بخش سوم سهام عدالت در ۲۲ بهمن توضیح داد: آزاد سازی بخش سوم سهام عدالت با توجه به شرایط بازار صورت می‌گیرد و تصمیمی برای آزادسازی نداریم.

دژپسند درباره تخفیف خوراک پتروشیمی و پالایشی نیز گفت: پیشنهاد دادیم که این مسیر طی شود و تلاش می‌کنیم به نتیجه برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در میلاد حضرت فاطمه (س) در صورت تحقق دو شرط، تامین مالی بزرگی در بازار سرمایه صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۷۰٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha