۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
باجگیری اروپا از روسیه در خصوص خط لوله انتقال گاز نورد استریم| آلمان به مسکو فشار آورد
لوموند فرانسه:

باجگیری اروپا از روسیه در خصوص خط لوله انتقال گاز نورد استریم| آلمان به مسکو فشار آورد

ماجرای ناوالنی و نگرش مقامات روسی، مستلزم سیاست روشن تر اروپایی ها و به ویژه توقف کار روی خط لوله گاز نورد استریم ۲ است.

بازار؛ گروه بین الملل: روزنامه «لوموند» فرانسه در مطلبی تنش اخیر در روابط روسیه و اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار داده است.

در این یادداشت آمده است: ماجرای ناوالنی و نگرش مقامات روسی، مستلزم سیاست روشن تر اروپایی ها و به ویژه توقف کار روی خط لوله گاز نورد استریم ۲ است.

از زمان تصمیم رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۴ برای الحاق کریمه و حمایت نظامی از گروه های طرفدار روسیه در شرق اوکراین، اتحادیه اروپا به طور منظم با چالش مدیریت روابط خود با این کشور روبرو شده است.

با توجه به این که که تلاش برای گفتگو، مانند آنچه امانوئل مکرون در سال ۲۰۱۹ انجام داد، بی نتیجه بوده است، اتحادیه اروپا مجبور به استفاده از سلاح تحریم شد.

هیچ یک از تحریم ها نتیجه سیاسی نداشت، اگرچه این تحریم ها اقتصاد روسیه را تضعیف کرد.

آنچه از ۲۰ اوت در روسیه رخ داده است، زمانی که الکسی ناوالنی مسموم شد، اوضاع را تغییر داد. امتناع مسکو از آغاز تحقیقات، دستگیری ناوالنی در هفدهم ژانویه در بازگشت از آلمان، سختگیری قوانین سرکوبگرانه در دسامبر، نیاز به برخورد شدید اتحادیه اروپا دارد.

اهرم های دیگری نیز وجود دارد، از جمله خط لوله انتقال گاز نورد استریم۲، طرح ۱۰ میلیارد یورویی، ۹۰ درصد پیشرفت، که ظرفیت گاز روسیه به آلمان را دو برابر می کند. فعال کردن این اهرم به عهده برلین است.

نورد استریم ۲ یکی از اختلافات بین برلین و واشنگتن است که تحریم های فرامرزی را برای شرکت های اروپایی شرکت کننده اعمال می کند. آنگلا مرکل گفت که آماده گفتگو با رئیس جمهور جو بایدن در این باره است.

لغو تحریم های امریکا در برابر توقف کارنورد استریم ۲ محتمل است. اما  به هر ترتیب  اتحادیه اروپا دیگر نمی تواند از بررسی جدی سیاست خود در برابر روسیه و همسایگانش جلوگیری کند، این امر مستلزم همسویی اقدامات آن با ارزشهایی است که اروپایی ها ادعا می کنند از آنها دفاع می کنند.

کد خبر: ۷۰٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha