۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
شالیکاران مازندرانی خزانه‌گیری برنج را به آخر اسفند موکول کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

شالیکاران مازندرانی خزانه‌گیری برنج را به آخر اسفند موکول کنند

آمل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از کشاورزان خواست تا خزانه گیری برنج برای شالیکاری را به بعد از دهه سوم اسفند موکول کنند.

عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به انجام شخم و شیار در بیش از نیمی از شالیزارهای مازندران از کشاورزان خواست تا خزانه گیری برنج را به دهه سوم اسفند به بعد موکول کنند و افزود: قبل این زمان به دلیل سردی دمای هوا رویش نشا با مشکل مواجه می شود.

وی با اظهار اینکه طبق اصول فنی بهترین زمان خزانه گیری از نیمه اول فروردین است، یادآور شد: با این حال کشاورزان که قصد دارند زودتر خزانه گیری برنج داشته باشند، قبل از دهه سوم اسفند این کار را انجام ندهند.

وی میزان تولید برنج در استان را بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک در سال اعلام کرد و گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج تولید شد که ۴۲ درصد تولیدات کشور را تشکیل می دهد.

شهیدی فر سطح شالیزارها را بیش از ۲۱۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: تاکنون حدود نیمی از این شالیزارها شخم و شیار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین درباره وضعیت محصولات کشت پاییزه نظیر گندم نیز گفت: در بیش از هشت هزار هکتار از گندم‌زارهای استان سمپاشی برای مقابله با علف‌های هرز صورت گرفته است.

کد خبر: ۷٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha