۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
مجموع یارانه سال آینده به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد
عضو هیئت رئیسه مجلس:

مجموع یارانه سال آینده به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد

اصفهان- حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس، یارانه تخصیص یافته به مردم در سال آتی به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد به گونه ای که میزان یارانه برای هر نفر به دو برابر افزایش می یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در اواخر سال جاری تنها به دارو ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تعلق گرفت، اظهار داشت: در ابتدای سال هم، به نهاده های دامی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص یافت اما اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار در این بخش با کمترین اثربخشی در کنترل قیمت بازار محصولات اعم از مرغ و تخم مرغ داشت.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم تصمیم گرفت که ۲.۵ میلیارد دلار برای بخش دارو با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص دهد چراکه مابقی ارزها عموما به جیب واسطه گران می رفت که البته هنوز در صحن مجلس شورای اسلامی علنی نشده است.

۲ برابر شدن یارانه نقدی در سال آینده
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست دولتی از منابع حاصله ۷۰ هزار میلیارد تومان به مردم یارانه تعلق می گرفت، تصریح کرد: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، یارانه نقدی در سال آینده دو برابر خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق این مصوبه یارانه تخصیص یافته به مردم در سال آتی به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد به گونه ای که میزان یارانه برای هر نفر به دو برابر افزایش می یابد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در این مصوبه قرار است به ۲۳ میلیون نفر یارانه ۱۰۶ هزار تومانی به ازای هر نفر تخصیص یابد، گفت: ۲۵ میلیون نفر یارانه ۱۸۳ هزار تومانی دریافت خواهند کرد و سهم ۱۰ میلیون ایرانی که در تنگنای معیشتی قرار دارند در هر ماه ۲۶۷ هزار تومان تخصیص می یابد.

۳۲ هزار میلیارد تومان در بخش اشتغال و تولید
وی ادامه داد: مقرر شد ۳۲ هزار میلیارد تومان به اشتغال و تولید به صورت استانی توزیع می شود و ۱۸ هزا رمیلیارد تومان هم برای محرومیت زدایی و ۸۰ هزار میلیارد تومان هم دراختیار شرکت های دولتی قرار می گیرد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر تصمیمی معایب و محاسنی دارد، گفت: به نظر می رسد که محاسن این مصوبه از معایب آن بیشتر باشد چراکه در سال گذشته ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تامین کالای اساسی تخصیص یافته بود که اثربخشی مثبت برای مصرف کننده نهایی نداشت.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل می شود و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۷۰٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha