۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
عده‌ای نمی‌گذارند تولید نفت ایران از ۴ میلیون بشکه فراتر رود
وزیر نفت:

عده‌ای نمی‌گذارند تولید نفت ایران از ۴ میلیون بشکه فراتر رود

زنگنه، وزیر نفت گفت: عده‌ای ۴۰ سال است تلاش می‌کنند تولید نفت ایران از روزانه چهار میلیون بشکه بالاتر نرود.

به گزارش بازار، بیژن زنگنه صبح امروز (سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه) در ششمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو گفت: عده ای در کشور ۴۰ سال تلاش کردند تولید نفت ایران از ۴ میلیون بشکه بیشتر نشود و در این راه به مجلس رفتند و به سایر سازمان ها مراجعه کردند و موفق هم بودند.

وی افزود: حتی در این مسیر، افراد زیادی را از هستی ساقط کردند. این در حالی است که حرکت تولید انرژی در جهان به سمتی می رود که تولید نفت محدود شود. من روزگاری را می بینم که تولید نفت ممنوع شود بنابراین اکنون باید تولید نفت خود را افزایش دهیم و ثروت زیر زمینی تجدید ناپذیر را به ثروت روزمینی تجدیدپذیر تبدیل کنیم.

زنگنه تاکید کرد: بنابراین باید تولید نفت را انجام دهیم. اگر این پول به بودجه برود مریض را مریض‌تر می کند از همین رو در سال ۷۷ پیشنهاد ایجاد صندوق توسعه را دادیم.

وی با اشاره به اینکه در افزایش ظرفیت تولید ایران نباید شک کرد، ادامه داد: همچنین نباید با بهانه ها از این صندوق برداشت کرد.

وزیر نفت افزود: بیشتر عمر ما در این دولت به تحریم گذشت اما نگداشتیم توسعه نفت متوقف شود اما به قیمت سنگین اینکار انجام شد.  

وی گفت: کسانی بودند و هستند که می گویند شرکت های اکتشاف و تولید نفت ایرانی گرگ زاده هستند. به عنوان کارشناس و استاد به تلویزیون می‌روند اما مشخص نیست استاد چه هستند. این در حالی است که حتی کسی که متخصص نفت است نیز نمی تواند در مورد قراردادهای نفتی صحبت کند.

کد خبر: ۷۰٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha