۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
بازار آهن متأثر از شرایط پیش روی کشور

بازار آهن متأثر از شرایط پیش روی کشور

فعالیت های روزهای گذشته برای افزایش نرخ آهن با وجود کاهش یافتن محدودیت های صادراتی سنگ آهن و احتمال کمبود مواد اولیه تولید فولاد به طور کلی به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، نوسانات بازار ارز باعث سردرگمی فعالان بازار فولاد همانند دیگر فعالان اقتصادی کشور شده است همچنین به علت نبود تقاضا در بازار آهن نرخ ها ثابت اعلام می شود. نوردکاران برخلاف تابستان و پاییز به دلیل نوسانات شدید ارزی قیمت هایشان را به صورت لحظه ای افزایش می دادند اما با توجه به روند صعودی روز گذشته نرخ ارز تاثیر خاصی روی بازار فولاد نگذاشته و بیشتر قیمت ها در حوزه های مختلف ثابت و یا با کاهش همراه بود.

و اما فعالیت های روزهای گذشته برای افزایش نرخ با وجود کاهش یافتن محدودیت های صادراتی سنگ آهن و احتمال کمبود مواد اولیه تولید فولاد به طور کلی به فراموشی سپرده شده است و همچنین موج جدیدی از آشفتگی در بازار ارز با توجه به افزایش اختلافات داخلی در بین جناح راست و چپ سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به احتمال زیاد رد شدن کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس در اواسط هفته آینده را دامن زد.

در این صورت نمی توان زیاد به کاهش نرخ ارز خوش بین بود و میتوان گفت اگر احتمالات فعالان بازار از کاهش نرخ ارز تعبیر نشود با افزایش تقاضا در ماه های آینده رو به رو خواهیم شد که می تواند موجب بروز موج جدیدی از افزایش قیمت ها در بازار آهن شود. البته با توجه به نابسامانی های در حال حاضر بازار ارز برخی تولید کنندگان محصولات فولادی مختلف از اعلام قیمت های روزانه خود خوداری می کنند که میتوان این موضوع را در حوزه نبشی و ناودانی در روز گذشته شاهد بود.

و اما طبق قیمت های اعلام شده درب کارخانه نوردکاران فولادی در روز گذشته، ثبات نسبی را در بیشتر قیمت های اعلام شده انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد مشاهده کردیم و اما برخی از تولیدکنندگان این محصول قیمت های خود را ۱۰۰ تا ۲۵۰ تومان کاهش دادند. و با توجه به قیمت های اعلام شده محدوده قیمتی میلگرد آجدار، نیز در کانال ۱۲٫۲ تا ۱۳٫۱ هزار تومان قرار گرفته است.

و همچنین در روز گذشته بیشتر تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی نیز تغییر آنچنانی در قیمت های خود اعمال نکردند و همچنین در حوزه تیرآهن نیزدر قیمت های اعلام شده محصولات تولیدکنندگان مختلف ثبات نسبی دیده می شد. والبته بنگاه های تهران ثبات نسبی و کاهش ۴۰ هزار تومانی را در نرخ سایزهای پر مصرف تیرآهن ذوبی در بازار آزاد اعمال کردند.

در روز گذشته اما بیشتر تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل اقدام به کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ و بعضا ۵۰۰ تومانی نرخ سایزهای مختلف محصولات خود کرده‌اند و البته بعضا ثبات نسبی هم در قیمت محصولات این حوزه مشاهده شد؛ محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت ۲ نیز بسته به ورق استفاده ‌شده و شرکت تولیدکننده در کانال ۲۱٫۳ تا ۲۲٫۴ هزار تومان قرار گرفت.

کد خبر: ۷۰٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha