۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
استفاده از دانشگاه‌ها برای کمک به صنعت ریلی
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی عنوان کرد

استفاده از دانشگاه‌ها برای کمک به صنعت ریلی

رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: از ظرفیت دانشگاه‌ها در حل مشکلات صنعت ریلی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش بازار، سعید رسولی در یازدهمین رویداد سه شنبه‌های ریلی با طعم فناوری، که با حضور وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز جهادی پیشرفت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: با امضای قراردادی میان وزارتخانه‌های راه و علوم، از ظرفیت و توان علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای حل مسائل و مشکلات صنعت ریلی استفاده خواهیم کرد.

رسولی گفت: هم اکنون از مجموع ۱۷۶ مساله و مشکل راهبردی موجود در صنعت ریلی، ۳۰ مساله به عنوان اولویت نخست این شرکت و صنعت حمل و نقل ریلی در کارگروه‌های جهادی بهره‌وری در دست بررسی است.

وی افزود: بهره‌مندی از توان علمی دانشجویان، اساتید و پژوهشگران مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های سراسر کشور، بیش از گذشته می‌تواند برای حل مشکلات، به صنعت ریلی کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون سامانه جامع رونق تولید در پایگاه اینترنتی شرکت راه آهن ایران بارگذاری شده است و کالاهای وارداتی با مشخصات فنی مورد نیاز صنعت ریلی در دسترس تولیدکنندگان داخلی و پژوهشگران و صنعتگران کشور قرار دارد.

وی گفت: این شرکت آمادگی دارد با شرکت‌های قطعه ساز که قادر به ساخت این محصولات با استانداردهای مورد نیاز صنعت باشند، همکاری کند.

وی استفاده از توان علمی متخصصان ایرانی خارج کشور با هماهنگی دستگاه‌های مسئول و وزارت امور خارجه را از مهمترین مزایای برگزاری ۱۰ دوره رویداد سه شنبه‌های فناورانه راه آهن دانست و افزود: با پیشنهاد اتحادیه بین‌المللی راه آهن قرار شده این ابتکار ایران بزودی بصورت بین‌المللی و در سطح منطقه‌ای برگزار شود.

کد خبر: ۷۰٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha