۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
مالیات پلکانی؛ راهی برای ایجاد عدالت در نظام توزیع درآمدی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

مالیات پلکانی؛ راهی برای ایجاد عدالت در نظام توزیع درآمدی

خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق مجلس، پلکان‌های مالیاتی ۲۰، ۲۵، ۳۰ و ۳۵ درصدی را در نظر گرفت تا به نحوی تعدیل کننده بی عدالتی نظام توزیع درآمدی باشد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی افزود: تصمیم مالیاتی کمیسیون تلفیق درباره مالیات حقوق و دستمزد تا حدی از تصمیم نحوه افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ متاثر بود به جهت اینکه از تجارب سال‌های گذشته نیاموخته بودیم و متاسفانه لایحه دولت، افزایش یکپارچه ۲۵ درصدی را برای حقوق و دستمزد کارکنان در نظر گرفت.

وی ادامه داد: قبلاً تجربه پلکانی را که به عدالت نزدیک‌تر بود داشتیم، اما به جهت این رویکرد لایحه و اینکه مجلس هم بنای مخالفت با این رویکرد را نداشت و برای جبران این بی عدالتی که برای حقوق همه پایه ها، ۲۵ درصد در سال آینده اضافه شد، مجلس تلاش کرد پلکان مالیاتی را تا حدی به عنوان مکمل و جبران کننده آن سیاست در نظر بگیرد.

خاندوزی با بیان اینکه مالیات حقوق‌های کمتر از چهار میلیون تومان با نرخ صفر محاسبه می‌شود، افزود: بالاترین پلکان مالیاتی در لایحه دولت با حقوق‌های حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان، حداکثر ۲۵ درصد بود، اما این پلکان در مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس به ۳۵ درصد افزایش یافت.

کد خبر: ۷۰٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha