۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
رایزنی ایران و ارمنستان برای گسترش همکاری تجاری
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

رایزنی ایران و ارمنستان برای گسترش همکاری تجاری

دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حجم تجارت ایران و ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که در صورت توسعه همکاری های دو جانبه می تواند تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش بازار، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با واهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان گفت: حجم تجارت کنونی بین دو کشور در حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت صادرات و واردات دو کشور و در صورت توسعه همکاری های دو جانبه می تواند تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.

دژپسند افزود: جذب و توسعه سرمایه گذاری های خارجی و توسعه همکاریها در حوزه های نفت و گاز و انرژی بین دو کشور و سرمایه گذاری برای تولید برند مشترک برای بازار بزرگ کشورهای اتحادیه اوراسیا و تمرکز بر خط راه آهن ایروان- جلفا- تهران از زمینه هایی است که می تواند به ارتقاء روابط اقتصادی دو طرف کمک نماید.

وی در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان گفت: برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور، تسهیل و توسعه امور گمرکی دو کشور اثربخشی موافقتنامه گمرکی را بایستی افزایش دهیم.
قرارداد دوجانبه پولی و بانکی و بیمه ای بویژه اعتبار صادرات و سرمایه گذاری و نیز تأسیس بانک مشترک، موجب تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه گذاری طرفین شده و مدلی برای تسویه مالی دو طرف خواهد بود.

کد خبر: ۷۰٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha