۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
هجوم ملخ‌ها به اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت کنترل است
مسئول مبارزه با ملخ سازمان حفظ نباتات کشور:

هجوم ملخ‌ها به اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت کنترل است

بوشهر- مسئول مبارزه با ملخ سازمان حفظ نباتات کشور گفت: وضعیت هجوم ملخ‌ها به اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت کنترل است و مبارزه با آن‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی بابعلی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از اراضی کشاورزی شهرستان دشتی اظهار داشت: کانون‌های اصلی ملخ‌ها در استان به صورت روزانه پایش و شبانه سپماشی کانون‌ها اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به یک‌صد دستگاه تراکتورسازمانی و کشاورزان برای مبارزه با ملخ‌ها به‌کارگیری شده است، گفت: هواپیمای سم‌پاش نیز در استان مستقرشده ولی با توجه به پراکندگی کانون ملخ‌ها تاکنون مبارزه به مرحله استفاده از هواپیمای سم‌پاش نرسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر نیز گفت: ملخ‌های مهاجم در مقایسه با سال گذشته فرار و در کانون‌های بیشتری فعالیت دارند.

خسرو عمرانی افزود: در بوشهر تاکنون به محض گزارش کشاورزان کانون‌ها با حضور کارشناسان شناسایی و بلافاصله نسبت به سم‌پاشی آن‌ها اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۹ شهرستان استان بوشهر درگیر هجوم ملخ‌ها شده و دیلم تنها شهرستان فاقد ملخ‌های مهاجم در این استان است.

کد خبر: ۷٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha