۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
خودکفایی گلستان در تولید ماسک و مواد ضدعفونی/ محدودیت توزیع در داروخانه نداریم
استاندار گلستان:

خودکفایی گلستان در تولید ماسک و مواد ضدعفونی/ محدودیت توزیع در داروخانه نداریم

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به اینکه گلستان در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده خودکفا شده است، تأکید کرد: محدودیتی برای توزیع ماسک و سایر اقلام ضد عفونی کننده در داروخانه‌های استان نداریم.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده خودکفا شده و حتی بخشی از نیاز سایر استان‌ها را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات ماسک شرکت گلستانی وارد بازار شده است، افزود: این شرکت تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا قابلیت تولید روزانه ۴۰ هزار ماسک را داراست.

استاندار گلستان ادامه داد: این شرکت تولیدی روز گذشته (چهارشنبه) با اعتبار پنج میلیارد تومان به بهره برداری رسید که محصول تولیدی آن از ماسک‌های موجود در بازار کشور با کیفیت‌تر و  از نظر ریالی ارزان‌تر است.

وی با یادآوری اینکه این کارخانه در گذشته ساک دستی تولید می‌کرد، اضافه کرد: این واحد تولیدی هیچ مجوزی نداشت و در روزهای گذشته مجوزهای لازم برای تغییر خط تولید این کارخانه صادر شد و محصول تولیدی این واحد وارد بازار شده است.

حق شناس همچنین از خودکفایی گلستان در تولید مواد ضدعفونی کننده خبر داد و تصریح کرد: یک کارخانه در آق قلا علاوه بر تامین نیاز استان ۳۰ درصد از نیاز کشور به مواد ضدعفونی کننده را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیتی در توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مقرر شده یک میلیون از ماسک‌های تولید شده در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی در داروخانه‌های استان توزیع شود.

کد خبر: ۷٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha