۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، محل تامین افزایش یارانه‌ها
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد

منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، محل تامین افزایش یارانه‌ها

رضاخواه، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: بخشی از درآمد حاصل از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به همراه منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی برای پرداخت افزایش یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به خبرسازی برخی رسانه‌ها درباره درباره اینکه این کمیسیون محل تامین افزایش یارانه‌های پیشنهادی‌ خود را شفاف بیان نمی‌کند، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه با شفاف‌سازی کلیه منابع درآمدی تبصره ۱۴ را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با نرخ ارز آزاد یکی از منابع درآمدی در تبصره ۱۴ است، بخشی از درآمد حاصل از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی و بخشی دیگر برای یارانه دارویی در نظر گرفته شده است. دو منبع دیگر هم پرداخت یارانه‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور و فروش و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی تامین خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه محل افزایش یارانه‌های نقدی کاملا مشخص بوده و عمدتا مربوط به منابع درآمدی حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، اظهار کرد: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بدست آمد که حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان از این محل برای تامین دارو تخصیص پیدا می‌کند و مابقی آن هم حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه‌ها در نظر گرفته شده است. بنابراین منابع حاصل از حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی، را میان حدود ۷۷ میلیون نفر و افراد نیازمند توزیع و پرداخت خواهد کرد.

کد خبر: ۶۹٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha