۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
ارزآوری ۷۴۳ میلیون دلاری محصولات تولیدی استان همدان
معاون استاندار همدان مطرح کرد:

ارزآوری ۷۴۳ میلیون دلاری محصولات تولیدی استان همدان

همدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: صادرات محصولات تولیدی استان از گمرک همدان و سایر نقاط کشور۷۴۳ میلیون دلار ارزآوری داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، ظاهر پورمجاهد ظهر دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان همدان گفت: امسال صادرات محصولات تولیدی استان از گمرک همدان و سایر نقاط کشور۷۴۳ میلیون دلار ارزآوری داشت.

وی گفت: ۱۰۳ میلیون دلار از این میزان صادرات از گمرک همدان و مابقی از گمرک های سایر مناطق به کشورهای جهان صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد: این میزان صادرات از ابتدای سال تا پایان دی ماه محقق شده و تا پایان سال بی‌تردید افزایش می‌یابد.

پورمجاهد با بیان اینکه سهم گمرک همدان در سال جاری ۱۵۰ میلیون دلار است که برای رسیدن به این رقم باید تلاش کنیم، گفت: کل تعهد ارزی استان همدان در سال جاری ۱۰۳ میلیون دلار است که بخشی از آن پرداخت شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه فعالان این بخش باید در عمل به تعهدات ارزی خود همت کنند تا از حالت تعلیق خارج شوند و به چرخه اقتصادی برگردند، گفت: فرش دستباف به عنوان یک صنعت، نقش پررنگی در توسعه صادرات دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان یادآور شد: فرش دستباف همدان در جهان جایگاه ارزنده ای دارد و باید با ساماندهی بافندگان و طرحهای حمایتی نوین برای رونق این محصول صادراتی تلاش کنیم.

کد خبر: ۶۹٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha