۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
خطای انسانی، عامل اصلی ۸۶ درصد تصادف جاده‌ای کشور
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

خطای انسانی، عامل اصلی ۸۶ درصد تصادف جاده‌ای کشور

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین عامل بازدارنده از تصادفات جاده ای، راننده است و باید خودروسازان به ارتقای کیفیت و ایمنی محصولاتشان توجه کنند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه مراسم نوسازی ناوگان کرایه‌ای بین شهری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه جاده، انسان، وسیله نقلیه و شرایط محیطی چهار عامل بروز تصادفات است، اعلام کرد: همواره بر ایمن بودن خودرو تاکید داریم و در این امر تاکید ما، هم ایمنی خودروهای داخلی و هم خودروهای خارجی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خودروهای داخلی هم باید بر اساس استانداردهای ملی ضوابط ایمنی را رعایت کنند و اگر خودرویی الزامات و استانداردهای لازم را نداشته باشد، پلیس راهور نیروی انتظامی اجازه پلاک شدن این خودرو و تردد را نمی‌دهد و خودرو سازان نیز باید نسبت به ارتقای صنعت خودرو سازی اهتمام داشته باشند.

وی عامل اصلی ۸۶ درصد تصادف جاده‌ای کشور را ناشی از خطای انسانی دانست و گفت: ۹۵ درصد این تصادفات رانندگی، به دلیل بی توجهی راننده به جلو، خستگی، خواب آلودگی و ناتوانی وی در کنترل خودرو است.

اسلامی همچنین درباره احتمال ورود خودروهای دیگر به طرح نوسازی ناوگان تاکسی کرایه بین شهری افزود: استانداردهای نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری را وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌کند و در چنین قراردادهایی اتحادیه‌های مرتبط از جمله اتحادیه سواری کرایه‌های برون شهری و کارخانه داخلی سازنده خودرو در تعیین نوع ناوگان، مذاکرات را انجام خواهند داد و ما دخالتی در نوع خودروهای این قراردادها نداریم همچنین، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تسهیلات نوسازی ناوگان را با همکاری شبکه بانکی ارایه می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تفاوت قیمت کامیون‌های وارداتی با عمر سه سال و کامیون‌های تولید داخل، توضیح داد: در ناوگان باری جاده‌ای هم اکنون در شرایط بحرانی قرار داریم و ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال فرسوده در جاده‌ها هستند که در قانون نوسازی، تامین فقط ۱۰ درصد آن طبق قانون بند ۳ ماده ۳۰ از محل ورود کامیون‌های وارداتی با عمر زیر سه سال خواهد بود و بقیه از تولیدات داخلی تامین خواهد شد و این یعنی باید روند تولید و عرضه کامیون سرعت بگیرد.

کد خبر: ۶۹٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زهرا IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 0
      خوب