۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
ظرفیت‌های پارلمانی برای وصول مطالبات خارجی ایران
نماینده مردم اراک در مجلس مطرح کرد

ظرفیت‌های پارلمانی برای وصول مطالبات خارجی ایران

آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده است تا لوایح احتمالی دولت در فراهم سازی شرایط تسهیل وصول مطالبات ایران از سایر کشورها از جمله کره جنوبی را مورد حمایت قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، درباره کمک های مجلس به دولت در راستای وصول مطالبات ایران از کشورهای دیگر، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی آماده است که هر لایحه ای از جانب دولت برای تسهیل آزادسازی پول های بلوکه شده از کشورهای خارجی ارائه شود را مورد حمایت قرار دهد.

وی ادامه داد: مجلس می تواند اقداماتی انجام دهد، اما کشورهایی مانند کره جنوبی یا سایر کشورها باید متوجه باشند که ایران علاقمند به روابط دوستانه با این کشورهاست، ولی اگر بخواهند رفتارهایی خلاف عرف انجام دهند و پول نفت را به ما ندهند، قطعا طور دیگری رفتار خواهیم کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه چنین اقداماتی می‌تواند روابط بین دو کشور را از جهت دیپلماسی تحت تاثیر قرار دهد، گفت: کشورهایی مانند کره و غیره باید متوجه باشند که ایران شاه راه هایی در اختیار دارد که می‌تواند مانع از داد و ستد کره‌جنوبی یا سایر کشورها با کشورهای دیگر شود.

آصفری تصریح کرد: ولی ایران نمی خواهد چنین اتفاقی را رقم بزند و فعلاً هم قصد آن را ندارد، اما اگر کره جنوبی با ایران همکاری نکند چنین اقداماتی غیر ممکن نیست و مجلس نیز یا خود دست به کار می شود و یا حمایت هایی از دولت می کند.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در راستای وصول مطالبات از کشورهای دیگر، بیان کرد: اقدام بعدی که مجلس شورای اسلامی می‌تواند در کمک به دولت داشته باشد از طریق گروه های دوستی و پارلمانی و از طریق دیدارهای مجازی است، اما از نظر فیزیکی منتظر ریشه کن شدن ایپدمی کرونا هستیم تا بتوانیم گروه‌های دوستی را روانه کشور کره‌جنوبی یا کشورهای دیگر کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس تا وصول مطالبات کشور از کشورهای بدهکار حمایت های لازمی را از دولت انجام خواهد داد تا پول های بلوکه شده ایران آزادسازی شوند.

کد خبر: ۶۹٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha