۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
صادرات کالا از گلستان کاهش یافت/ کالای با ارزش صادر نمی‌شود
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

صادرات کالا از گلستان کاهش یافت/ کالای با ارزش صادر نمی‌شود

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان صادرات از گلستان کاهش یافته است و با شرایط پیش‌رو (بستن مرزها و تصویب نشدن FATF) صادرات برای تجّار و بازرگانان سخت‌تر می‌شود.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صادرات از گلستان نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است و با روند پیش‌رو شرایط صادرات برای تجار و بازرگانان گلستانی سخت‌تر می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در سه ماهه نخست سال صادرات از گلستان انجام نشد، افزود: سه ماهه نخست سال به دلیل وقوع سیل در گلستان و آسیب رسیدن راه آهن، صادرات از گمرک اینچه برون انجام نشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: صادرات گلستان در ۱۱ ماه گذشته تحت تاثیر سیل و اصلاح پیمان صادراتی کاهش یافت و در روزهای اخیر هم با شیوع کرونا در کشور و تصویب نشدن FATF و نداشتن روابط مالی با سایر کشورها شرایط صادرات از گلستان سخت‌تر می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کشور ترکمنستان برای پیشگیری از شیوع کرونا مرزهای خود را بسته است، تصریح کرد: هم‌اکنون کالای باارزشی از گلستان صادر نمی‌شود و صادرات استان در خرما و میوه خلاصه شده است.

شایان ذکر است؛ ترکمنستان از حدود دو ماه قبل حمل و نقل مسافر را ممنوع کرده و از حدود یک هفته قبل مرزهای خود را برای ورود کامیون‌های صادراتی ایران بسته است و با این اقدام عملاً گمرک اینچه برون به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

کد خبر: ۶٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha