۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
 احتمال خروج شرکت هواوی از بازار تلفن‌های همراه

احتمال خروج شرکت هواوی از بازار تلفن‌های همراه

هواوی قصد دارد با فروش برندهای معتبر تلفن همراه خود از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شود.

به گزارش بازار، شرکت چینی هواوی در حال انجام مذاکرات مقدماتی برای فروش برندهای پرطرفدار "P" و "Mate" است؛ اقدامی که می‌تواند در نهایت به خروج این شرکت از بازار تلفن‌های همراه هوشمند پرچمدار و رده‌بالا منجر شود.

به گفته افراد مطلع، گفت‌وگوها میان هواوی -- بزرگترین شرکت تولیدکننده لوازم مخابراتی جهان و دومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های همراه -- و کنسرسیومی از شرکت‌های تجاری مستقر در شانگهای که دولت چین نیز از آنها پشتیبانی می‌کند ماه‌ها پیش آغاز شده است. این افراد به دلیل محرمانه بودن مذاکرات حاضر به افشای نامشان نشدند.

به گفته دو منبع، هواوی برای نخستین بار در ماه سپتامبر گذشته (شهریور ماه)، بررسی امکان خروج از بازار تلفن‌های همراه هوشمند را آغاز کرد.

بنا بر اعلام مؤسسه آی‌دی‌سی، در بازه زمانی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ تا سه ماهه سوم ۲۰۲۰، ارزش گوشی‌های سری P و Mate عرضه‌شده به بازار ۳۹.۷ میلیارد دلار بوده است.

البته این دو منبع می‌گویند هنوز تصمیمی قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است و احتمال شکست مذاکرات نیز وجود دارد. یک سخنگوی هواوی نیز احتمال خروج از بازار تلفن‌های همراه هوشمند پرچمدار را «شایعه» خواند.

به گفته هر دو منبع، از آنجایی که هواوی احتمال لغو تحریم‌های آمریکا بر ضد این شرکت را به وسیله دولت جو بایدن اندک ارزیابی می‌کند، موضوع فروش احتمالی برندهای تلفن‌های همراه این شرکت قوت گرفته است. دونالد ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۹ تحریم‌های گسترده‌ای را بر ضد شرکت هواوی وضع کرد و مانع از کاربرد نرم‌افزارهای مهم گوگل در تلفن‌های همراه این شرکت شد.

کد خبر: ۶۹٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha