۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در ۱۰ ماهه نخست سال
معاون سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کرد

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در ۱۰ ماهه نخست سال

کاشان - مسیحی، معاون سازمان امور مالیاتی کشور بااشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در ۱۰ ماهه نخست سال گفت: ماهانه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مسیحی عصر یکشنبه در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به لزوم توجه به درآمدهای مالیاتی در کشور اظهار داشت: طی سالیان گذشته به دلیل فروش نفت از درآمدهای بخش مالیاتی غفلت شد اما خوشبختانه با توجه به اجرای طرح های مختلف در این چند سال درآمدهای مالیاتی هم به سطح خوبی رسیده است.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی کشور در طول ۱۰ ماهه ابتدایی امسال ۱۰۰ درصد محقق شده است، ابراز داشت: ماهیانه حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از درآمدهای مالیاتی در کشور وصول می شود.

فرارهای مالیاتی از مشکلات جدی کشور است
معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه فرارهای مالیاتی یکی از ممهم ترین مشکلاتی است که در کشور با آن روبرو هستیم، تصریح کرد: البته سعی می کنیم طبق قانون و مقررات با این نوع رفتارهای برخی از مدیران برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه مالیات یکی از درآمدهای پایدار کشور است، خاطرنشان کرد: در حالی که هزینه های جاری کشور بیش از ۳۰۰هزار میلیارد ریال است با کمک درآمدهای مالیاتی می توان بخشی از این هزینه ها را جبران کرد.

۴۰ درصد از مشاغل و اصناف کاشان معاف از مالیات هستند
مسیحی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از مشاغل و اصناف کاشان معاف از مالیات هستند، افزود: این مقدار معافیت مالیاتی در کشور حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای اولین سال اجرای قانون۹۷ مالیاتی بیش از ۷۰ درصد از اظهارات مردم در قالب ماده ۱۰۰و یا ماده ۹۷ مورد پذیرش قرار گرفت، افزود: کمتر از ۳۰ درصد پرونده ها نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید کرد: تلاش می کنیم تا مزاحمتی برای بخش های اقتصادی واقعی کشور ایجاد نکنیم.

کد خبر: ۶۹٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha