۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
انسجام مدیران انرژی، مهم‌ترین نیاز بخش انرژی کشور
رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

انسجام مدیران انرژی، مهم‌ترین نیاز بخش انرژی کشور

عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر ما بیش از هر چیزی در بخش انرژی، به انسجام مدیران این بخش نیاز داریم.

به گزارش بازار، فریدون عباسی در نشست با مدیران صنعت برق با بیان اینکه هم اکنون منابع در اختیار است و نیروگاه‌ها با بهره وری‌های مختلف فعال هستند افزود: البته نیروگاه‌هایی نیز در کشور با بهره وری پایین وجود دارد که باید از رده خارج و نیروگاه با بهره وری (راندمان) بالا جایگزین آن‌ها شود.

وی با اشاره به فعالیت نیروی متخصص در صنعت برق و موفقیت حوزه انرژی با تلاش آن‌ها اضافه کرد: درحال حاضر بسیار ضروری است که مدیران انرژی، انسجام داشته و یک سازو کار مشخصی وجود داشته باشد که یک بخش فرماندهی شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت پیش آمده باید از قبل پیش بینی می‌شد گفت: پس از بروز مشکل ما از مردم می‌خواهیم که صرفه جویی کنند که البته این کار باید انجام شود نه فقط در زمستان بلکه در تابستان نیز باید صرفه جویی انجام شود، اما باید از هم اکنون به فکر آن موقع بود و البته باید بین وزارتخانه‌های نیرو ونفت نیز ارتباط خوبی برقرار باشد.

عباسی افزود: سازمان محیط زیست نیز سازمان حساسی است و وظیفه پاک سازی محیط زیست را برعهده دارد البته باید برای رفع دغدغه هایش با وزارت نیرو و نفت همراه باشد و پیش از مطرح شدن مسائل در رسانه‌ها و فضای مجازی باید در یک محیط آرام موضوعات بررسی شود.

وی گفت: ما مجبور به صادرات گاز و گازوئیل هستیم تا برای کشور در آمدزایی کنیم، اما باید پیش بینی مصرف سوخت در زمستان انجام می‌شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: ما از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم منابع لازم برای وزارت نیرو تامین شود که با کاهش تلفات آب و برق، بخشی از مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

عباسی ادامه داد: در دستگاه‌های دولتی باید هزینه انرژی در ارزیابی مدیریت آن دستگاه وارد شود یعنی در دانشگاه‌ها باید کنتور نصب و مصرف انرژی آن‌ها کنترل شود همچنین نصب سیستم هوشمند در دستگاه‌های دولتی راهکار مناسبی است به نحوی که قبل از ورود کارمندان سیستم‌های گرمایشی فعال و تا یک ساعت مشخصی روشن باشند و پس از آن بصورت خودکار خاموش شوند.

وی با بیان اینکه همین میزان نیروگاه کشور برای تامین برق کافی است گفت: ما باید اجازه بدهیم تعمیرات نیروگاهی به موقع انجام شود شاید البته شاید درحال حاضر نیازی به نیروگاه جدید نداشته باشیم، اما وزارت نیرو باید آمادگی لازم را برای زمانی که نیروگاهی به هر دلیل از مدار خارج می‌شود داشته باشد.

عباسی افزود: صادرات برق باید برقرار باشد تا مراودات خوبی با دیگر کشورها داشته باشیم نباید بخشی نگری کرد، زیرا این موضوع به ضرر ماست ما باید سوخت و برق بدهیم و چیزی که نیاز داریم دریافت کنیم.

کد خبر: ۶۹٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha