۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
تکیه به شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهینه‌سازی مصرف سوخت
پیشکسوت صنعت پالایش تاکید کرد

تکیه به شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهینه‌سازی مصرف سوخت

سجادی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: تکیه به شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های پائین دستی حلقه گمشده بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سید ناصر سجادی در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: اگر بخواهیم عملکرد صنعت نفت را در طول چند سال گذشته ارزیابی کنیم، در زمینه افزایش تولید بنزین و گاز و کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی و بحث صادارت فرآورده بسیار مثبت بوده است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای جدی بحث بهینه‌سازی مصرف در کشور افزود: لازم است با قوانین و مقررات، راهکارها، تسهیلات و تکیه به شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های پایین‌دستی، بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور را یک بار برای همیشه نهادینه کنیم.

پیشکسوت صنعت پالایش کشور گفت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید ادوات کم مصرف سوخت، صرفه‌جویی در مصرف سوخت  کشور را به دنبال خواهد شد و در چنین شرایطی می‌توانیم گاز و فرآورده‌ای که در بخش‌های خانگی مصرف می‌شود را به عنوان خوراک در اختیار صنایع قرار دهیم.

سجادی با تاکید بر این که لازم است متولیان امر در بحث تولید ادوات کم مصرف به صورت جدی و عملی ورود کنند، گفت: شرایط امسال کشور نشان داد که با وجود افزایش تولید گاز در کشور، در صورتی که مصرف مهار نشود، باز هم از تولید عقب می‌مانیم.

وی افزود: در بحث سوخت خودروها نیز، لازم است تحولات جدی رخ دهد، امروز در کشور خودروهایی استفاده می‌کنیم که در هر صد کیلومتر حدود ۱۰ تا ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کنند، اما در کشورهای دیگر این رقم حدود سه تا پنج لیتر است.

کد خبر: ۶۹٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha