۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از پروژه احداث مسکن محرومان
رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از پروژه احداث مسکن محرومان

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: علاوه بر حمایت نقدی ۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان، بنیاد این توانایی را دارد که برخی مواد اولیه مانند سیمان مورد نیاز واحدها را به صورت رایگان تامین نماید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه دو جانبه میان بنیاد مستضعفان و کمیته امداد برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان گفت: توانمندسازی محرومان در دو بعد اشتغال و تامین مسکن از اهمیت زیادی برخوردار است و همکاری و هم افزایی نهادها می‌تواند تاثیر بسزایی در تحقق اهداف توانمدسازی داشته باشد. بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در چند سال گذشته قدم‌های بزرگی در این جهت برداشته اند که در آینده با نگاه مثبت دو نهاد تقویت می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به توافق سه جانبه بنیاد، بهزیستی و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۴ هزار واحد برای خانواده‌های دو معلول و بالاتر گفت:: نزدیک به ۱۰ هزار واحد تاکنون به واجدین شرایط تحویل شده است و ۳ هزار واحد نیز در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است. با این تفاهم نامه تمام خانواده‌های دو معلول و بالاتر دارای خانه می‌شوند.

فتاح به کمک ۲۳۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان برای رهن و اجاره مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: تامین رهن و اجاره این عزیزان یک راهکار موقت است و امروز با همکاری این دو نهاد حمایتی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت ظرف مدت دو سال آغاز می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بر لزوم زمان بندی دقیق و تحویل به موقع واحدهای احداثی تاکید کرد و گفت:: تمام این واحدها باید در زمان مقرر تحویل واجدین شرایط شود و از مقاومت لازم برخوردار باشد. بنیاد تلاش می‌کند، تعهد ۵۰۰ میلیارد تومانی خود را طبق قراداد، دقیق و کامل انجام دهد. با وجود اینکه تعهد بنیاد مستضعفان به صورت نقدیست، اما این توانایی وجود دارد که برخی مواد اولیه مانند سیمان مورد نیاز واحدها را هم به صورت رایگان تامین نماید. همچنین بنیاد اگر زمین مناسب از دید کارشناسان برای احداث این واحدها در اختیار داشته باشد قطعا مضایقه نخواهد کرد.

پرویز فتاح با اشاره سخت شدن شرایط معیشتی اقشار محروم در شرایط اقتصادی و کرونایی فعلی گفت:: به گفته امام (ره) این انقلاب متعلق به محرومان و مستضعفان است و در چنین شرایطی بنیاد مستضعفان خالصانه با توجه به وظیفه ذاتی خود و با تمام توان در خدمت حمایت از اقشار محروم است.

بختیاری از حمایت‌های بنیاد مستضعفان از مددجویان کمیته امداد در بحران کرونا تقدیر کرد و گفت: بنیاد بیش از ۷۳۰ میلیارد تومان برای کمک به وضعیت معیشتی مددجویان کمیته امداد تخصیص داده است که در این شرایط اقتصادی رقم قابل توجهی است و نقش چشمگیری در بهبود وضعیت مددجویان کمیته در شرایط سخت کرونایی داشت.

مرتضی بختیاری با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته خواهد شد، گفت: واحدهای احداث شده با اولویت ایتام، خانواده‌های روستایی و سه نفره به بالا تحویل مددجویان خواهد شد.

کد خبر: ۶۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha