۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
ضرورت کنترل درج آگهی های فراوان در معاملات اینترنتی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ضرورت کنترل درج آگهی های فراوان در معاملات اینترنتی

ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: راهکارهایی وجود دارد که از ایجاد نوسان کاذب در قیمت‌های بازار توسط پلتفرم‌های معاملات اینترنتی جلوگیری کند، از جمله اینکه جلوی درج آگهی های فراوان از سوی یک آگهی دهنده گرفته شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح الله ایزدخواه، درخصوص اهمیت بازگشت قیمت برخی محصولات در پلتفرم‌های آگهی‌های برخط، گفت: اگرچه قیمت خودرو و مسکن به مدت ۸ ماه از این پلتفرم‌ها حذف شد اما براساس داده‌های استارتاپ‌های آگهی برخط و داده‌های مرکز آمار، تورم در همین ماه ها نیز بوده است، بنابراین نمی‌شود حذف قیمت ها را موثر در کاهش تورم دانست، بلکه باعث حذف شفافیت بازار هم می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه مشکل اصلی افزایش قیمت خودرو و مسکن، عدم تنظیم گری فعالانه دولت در بازارها به‌ویژه بازار ارز و عدم عزم دولت برای کنترل سوداگری بوده است، گفت: حذف قیمت‌ها از پلتفرم‌های آگهی، نوعی حذف صورت مساله است.

وی افزود: با حذف قیمت‌ها کاربران به جای استفاده از پلتفرم‌ها به سراغ شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام رفته اند که هیچ نظارتی روی آن‌ها نیست.

ایزدخواه فشار دولت به قوه قضاییه برای برخورد با این پلتفرم‌ها که هزاران کسب و کار ایجاد کرده‌اند را بسیار عجیب دانست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که با حذف قیمت از پلتفرم‌های قانونی آگهی و نیازمندی‌ها چه اتفاقاتی افتاد؟، توضیح داد: کسب‌وکارهای قانونی به مشکل برخوردند و فضا برای کسب‌وکارهای غیرقانونی بازتر شد و شفافیت در بازار از بین رفت و راه برای قیمت‌گذاری‌های نامتعارف باز شد.

وی در پایان اضافه کرد: البته راهکارهایی هم برای کنترل این پلتفرم‌ها از ایجاد نوسان کاذب در قیمت‌های بازار وجود دارد، از جمله اینکه جلوی درج آگهی های فراوان از سوی یک آگهی دهنده گرفته شود.

کد خبر: ۶۹٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha