۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
جذب تسهیلات ۷۷۲ میلیاردی برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی
رئیس اداره مکانیزه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

جذب تسهیلات ۷۷۲ میلیاردی برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی

ارومیه- رئیس اداره امور فن آوری های مکانیزه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از جذب ۷۷۲ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری برای خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید علی وند شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی تجهیزاتی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال تسهیلات اختصاصی برای بخش مکانیزاسیون استان ۷۷۲ میلیارد ریال بوده که متقاضیان واجد شرایط به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۴ درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان با اعتبار بالغ بر ۷۷۲ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون جذب شده است.

رئیس اداره امور فن آوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان در خصوص ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در طول سال گذشته گفت: این مقدار در سال گذشته حدود ۱.۶۹ اسب بخار بر هکتار بود که امید داریم این میزان در پایان سال جاری، با افزایش نسبی نسبت به سال گذشته روبرو شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماشین‌آلات و ادوات مختلف کشاورزی یکی از راهکارهایی است که می‌توان بهره‌ وری و عملکرد در واحد سطح را به وسیله آن ارتقا داد.

علی وند با اشاره به تجهیزات خریداری شده به وسیله تسهیلات اعطایی گفت: با این تسهیلات، متقاضیان اقدام به خرید ۵۰۸ دستگاه تراکتور، ۱۲ دستگاه کمباین، ۷۵۹ دستگاه ادوات و دنباله بند کشاورزی ، ۲۰ دستگاه ماشین آلات کششی و خود کششی وارداتی  و یک دستگاه ماشین آلات و تجهیزات واحد تولیدی دام و طیور و آبزیان کرده اند.

وی ادامه داد: افزایش کمیت، کیفیت و راندمان محصولات تولیدی بخش کشاورزی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون امکان پذیر خواهد بود که این امر علاوه‌ بر کاهش هزینه‌ها، افزایش در آمد بهره‌برداران را نیز به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۶٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha