۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
رشد نگران کننده ۴۷ درصدی ترددها در کشور
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

رشد نگران کننده ۴۷ درصدی ترددها در کشور

رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: یکی از نگرانی‌های مهم، افزایش ۴۷ درصدی ترددهاست که موجب تشدید شیوع ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: در بعضی از شهرها شاهد رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در هفته گذشته بوده ایم که یکی از آن‌ها شهر کاشان است و تذکرات لازم به این شهر داده شده و شیوه نامه‌های سختگیرانه‌ای در این شهر درحال اجراست.

وی با بیان این که یکی از نگرانی‌ها رشد ۴۷ درصدی ترددهاست، گفت: نسبت ترددها در آخر دی در مقایسه با اول دی، ۴۷ درصد افزایش یافته و این وضعیت نگران کننده است و هرگونه رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت را به حالت قبل برگرداند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان این که باید مراقبت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان توسط مردم اجرا شود، افزود: اگر شیوه نامه‌ها و یا مراقبت‌ها کم شود کسب و کارها تحت تأثیر قرار می‌گیرند و متأسفانه دوباره منجر به تعطیلی مشاغل و تشدید محدودیت‌ها می‌شویم.

 رئیسی با بیان این که براساس اخبار منتشر شده در دنیا این ویروس نه تنها ضعیف نشده بلکه جهش پیدا کرده و قوی‌تر نیز شده است، گفت: ویروسی که در انگلیس اولین بار پیدا شد و به عنوان ویروس انگلیسی کرونا مشهور شده هم اکنون ۶۰ کشور دنیا را درگیر کرده است و همچنین ویروسی که در آفریقای جنوبی جهش یافته ۲۳ کشور دنیا را درگیر کرده و قدرت سرایت این ویروس‌ها بالاتر از ویروس قبلی است.

وی افزود: ویروس جدید جوانان را درگیر می‌کند برخلاف ویروس قبلی که افراد مسن را درگیر می‌کرد و قدرت کشندگی در افراد مسن بالاتر بود، اما میزان مرگ و میر در قشر جوان در این ویروس جدید بالاتر از ویروس قبلی است و این نکاتی است که باید با توجه به این که در فصل زمستان و هوای سرد قرار داریم به آن توجه شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه باید قاطعانه جلوی دورهمی‌های خانوادگی بایستم گفت: تجمعات خانوادگی و مسافرت‌ها موجب انتشار بیماری می‌شود و ما در مقوله سلامت هیچ گونه معامله‌ای نمی‌کنیم و قاطعانه در مقابل این ویروس می‌ایستیم.

دکتر رئیسی افزود: در این هفته جلسات دیگری درباره بازنگری شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها و تغییر رنگ و وضعیت شهرها برگزار می‌شود و به تبع آن شاهد افزایش ترددها در شهرها می‌شویم به طوری که به نظر می‌رسد یک عده ساده انگاری و عادی انگاری می‌کنند و اگر این اتفاق رخ دهد مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و در ویروس جدید جوانان درگیر می‌شوند و برعکس ویروس قبلی سرایت بالاتر است و حتی در برخی از شهرها که ما شاهد افزایش بیماران سرپایی هستیم این زنگ خطر وجود دارد که مرگ و میر نیز افزایش یابد.

هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا: با توجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز در کشور وجود ندارد.

علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هم اکنون در مقایسه با کشورهای اروپایی وضعیت کشور ما مناسب است.
وی افزود: انگلیس در مرز هزار و ۸۰۰ مرگ در روز، آلمان بالای هزار مرگ در روز و آمریکا بالای ۴ هزار مرگ در روز را تجربه می‌کنند.

رئیسی گفت: با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور خوشبختانه وضعیت هیچ شهری امروز قرمز نیست و ۱۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۶ شهر در وضعیت آبی است.

کد خبر: ۶۹٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha