۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کشت و صنعت مغان از ضرردهی و وضعیت نابسامان فعلی خارج شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کشت و صنعت مغان از ضرردهی و وضعیت نابسامان فعلی خارج شود

اردبیل- جهانگیرزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشت و صنعت مغان باید از ضرردهی و وضعیت نابسامان فعلی خارج شود تا بعد از ابطال واگذاری خیانت‌بار این بنگاه اقتصادی زمینه رونق و سوددهی این مجموعه اقتصادی و تولیدی را شاهد باشیم.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مجلس این روزها مشغول بررسی لایحه بودجه سال آینده است و ما در کمیسیون کشاورزی مصوبات خوبی در حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی داشتیم که قطعا با اعمال آنها در بودجه سال آینده نوید توسعه این بخش را در همه زمینه‌ها به فعالان می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ساختار بودجه سالانه باید اصلاح می‌شد که مجلس با یک کار کارشناسی این کار را آغاز کرده و در مدت کوتاه سعی کرده تا زمینه تهیه و تدوین یک لایحه بودجه واقع‌بینانه و به دور از کسری بودجه سالانه و همچنین ارتقا ظرفیت سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف فراهم آورد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: استان اردبیل به ویژه شمال این استان به عنوان قطب کشاورزی و انبار غله ظرفیتی ممتاز در تولید بیش از ۳۷ نوع محصول دارد که ما در سفر اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی به منطقه مقرر کردیم تا دولت خرید تضمینی این محصولات را در کنار فراهم کردن بسترهای صادراتی برای این تولیدات فراهم کند.

مجلس از بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی با قیمت مناسب حمایت می‌کند
جهانگیرزاده افزود: قرار شد در کنار کاهش هزینه مصرف آب در بخش کشاورزی و حقابه سه درصدی، در سال آینده قیمت نهاده‌های کشاورزی و دامی ریالی افزایش پیدا نکند و به نوعی ثبات قیمت‌ها را در این بخش شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ضرورت دارد محصولات استراتژیک به ویژه گندم، جو و دانه‌های روغنی که در تأمین امنیت غذایی کشور بسیار تأثیرگذار هستند به نحوی برنامه‌ریزی شود تا سود آن به جیب کشاورز رفته و از دلال‌بازی در این بخش جلوگیری شود.

جهانگیرزاده ضرورت قیمت‌گذاری واقعی با خرید تضمینی محصولات را توسط دولت یادآور شد و اضافه کرد: ما انتظار داریم در کنار تأمین نیاز داخلی، با حمایت وزارت صمت و جهاد کشاورزی بازار هدف برای عرضه محصولات کشاورزی فراهم آمده و به نوعی صادرات در این بخش رونق بگیرد.

وی بیان کرد: مجلس از بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی با قیمت مناسب حمایت می‌کند و قطعا این امر به نفع استان و توسعه بخش‌های مختلف آن خواهد بود.

جهانگیرزاده در ادامه اظهار کرد: قرار است به زودی در شمال استان اردبیل کارخانه پالایش دانه‌های روغنی کلنگ‌زنی شود که در این زمینه سرمایه‌گذار بخش خصوصی آمادگی فرآوری و بسته‌بندی مناسب دانه‌های روغنی را در شمال این استان با تولید محصولات متنوع در این بخش انجام خواهد داد.

سوددهی کشت و صنعت به مردم گزارش داده می‌شود 
ناظر مجلس در قیمت‌گذاری محصولا کشاورزی در مورد ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان و تعیین اعضای هیئت رئیسه و مدیرعامل جدید کشت و صنعت تصریح کرد: کشت و صنعت مغان باید از ضرردهی و وضعیت نابسامان فعلی خارج شود تا بعد از ابطال واگذاری خیانت‌بار این بنگاه اقتصادی زمینه رونق و سوددهی این مجموعه اقتصادی و تولیدی را شاهد باشیم.

وی گفت:‌ اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل این بنگاه اقتصادی از فرزندان بومی منطقه هستند و مردم انتظار دارند هر شش ماه اعضای هیئت مدیره گزارشی را از سوددهی شرکت کشت و صنعت ارائه کنند تا مردم در جریان این امر قرار گیرند.

جهانگیرزاده با انتقاد از برخی طمع‌های نابجا به این مجموعه اقتصادی و مراقبت از کلیت این بنگاه تولیدی در شمال استان اردبیل افزود: در کنار توانمندی کشت و صنعت، مقرر شده تا حق و حقوق عشایر اطراف این مجموعه نیز به آنها واگذار شود که تنها اختلاف خود عشایر مانع از اجرای مصوبه دولت در سال‌های اخیر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم با حل این اختلاف مصوبه دولت که در سال ۸۳ به تصویب رسیده، در منطقه عملیاتی شده و در ۲۲ روستا و قشلاق اطراف کشت و صنعت واگذاری‌ها به معنای واقعی انجام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: قطعا در این واگذاری در کنار رعایت قوانین و مقررات، حق و حقوق عشایر زحمتکش در نظر گرفته شده و به نوعی سعی بر جلب رضایت آنهاست.

کد خبر: ۶۹٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha