۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
تسهیل شرایط اخذ ویزای روسیه برای رانندگان ایرانی
مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی خبر داد:

تسهیل شرایط اخذ ویزای روسیه برای رانندگان ایرانی

رایزن بازرگانی روسیه فدراتیو با مدیر کل دفتر ترانزیت وحمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخصوص مسایل حمل و نقل جاده ای میان دو کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، منوچهر سلمان زاده مدیر کل دفتر ترانزیت وحمل و نقل بین المللی این سازمان اظهار داشت: در این دیدار در خصوص مشکلات فی مابین از جمله صف و معطلی کامیونهای بارگیری شده ایرانی از مبدا روسیه به مقصد ایران (در مرز یاراکازمالار داغستان روسیه ورودی به مرز سومور کشور آذربایجان) که موجب بروز وقفه در امر حمل و نقل بین المللی شده است، ازدحام و ترافیک پایانه مرزی آستارای آذربایجان، تسهیل شرایط اخذ ویزا برای رانندگان ایرانی و رفع مشکلات موجود در این راستا، افزایش تعداد و مدت اعتبار پروانههای تردد ترانزیت از خاک روسیه در سال میلادی جدید، دیدار و گفت و گو کردند.


سلمان زاده با اشاره به سوابق طولانی و همکاریهای مقابل دو کشور بالاخص در بخش حمل و نقل جادهای، خاطرنشان کرد: با توجه به الحاق موقت کشورمان به اتحادیه اورآسیا، پیشبینی  می شود شاهد رشد منطقی در صادرات، ‌ واردات و تجارت میان دو کشور باشیم. لذا تامین زیرساخت های لازم در توسعه روابط تجاری، امری گریز ناپذیر است بویژه درخصوص تجارت ما با کشور روسیه فدراتیو که بخش اعظم کالاهای مورد مراوده فساد پذیر است و هر گونه اهمالی در روند تردد کامیون ها خسارات جبران ناپذیری وارد می نماید.


وی با بیان این که رفع مشکلات زیرساخت ها، ‌ اتخاذ تدابیری جهت عبور سریعتر کامیونهای ایرانی از مرزسومور و محرم کندی بین داغستان روسیه و آذربایجان مورد درخواست طرف ایرانی است، افزود: ترافیک های  چند روزه در مرز کندی روسیه، ورودی به کشور آذربایجان، ‌ موجب ایجاد خسارات هم از بابت بیمه و هم سایر اسناد و مدارک مدتدار به راننده و شرکت های حمل و نقل میگردد که قابل ملاحظه میباشد، لذا افزایش زیرساخت ها و در صورت لزوم ۲۴ ساعته کردن مرز و برقراری عدالت در عبور رانندهها از صف های طولانی مورد درخواست ما میباشد.


مدیر کل دفتر ترانزیت وحمل و نقل بین المللی در ادامه اظهار داشت: ازدحام و ترافیک در مرز آستارای جمهوری آذربایجان که طی روزهای اخیر برای ورود ناوگان خالی یخچالی با ملیت آذری توسط رانندگان روسی به بهانه افزایش غیرمنطقی کرایه حمل، اختلالاتی ایجاد نموده است که این موضوع موجبات توقف و طولانی شدن صف ورودی ناوگان باری به جمهوری اسلامی ایران از طریق آن مرز و در نهایت لطمه به صادرات کشور شده  است، به طوری که ما ناگزیر جهت حل و فصل مقطعی موضوع، پذیرش ناوگان یخچالی آذری از طریق پایانه مرزی بیله سوار انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه در مرز آستارای ج. ا. ایران با مرز آستارای آذربایجان، افزایش تجارت قابل توجه است، انتظار ما از طرف روس بهرهبرداری از شرایط موجود به عنوان ایجاد بستری برای تجارت پایدار هر سه کشور و نه فرصتی برای سوء استفاده تلقی گردد.


این گزارش می افزاید: رستم ژیگانشین رایزن بازرگانی روسیه فدراتیو در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار امیدواری کرد با همکاریهای بیشتر دو کشور، ‌ راهکارهای توسعه و بالفعل نمودن پتانسسیلهای موجود در جهت ارتقای حجم مبادلات تجاری جادهای و رفع مشکلات موجود به ویژه در زمینه اخذ ویزا برای رانندگان ایرانی، در این راستا برگزیده و اجرا شود.
در خاتمه طرف روسی اعلام کرد، ضمن اهتمام در رفع مشکلات موجود مراتب را مورد بررسی قرار داده و قبل از نشست اجلاس  آتی کمیسیون مشترک اقتصادی،   جلسهای نیز با حضور مقامات کنسولی سفارت روسیه جهت بررسی مسائل رانندگان ایرانی جهت اخذ روادید برگزار شود.


شایان ذکر است، در این اجلاس نمایندگان صنوف حمل و نقل بین المللی جادهای نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۶٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha