۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
تردد در راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی برقرار است
مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی:

تردد در راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی برقرار است

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف و کولاک شدید در جاده‌های استان، هم اکنون تردد خودروها در راه‌های اصلی و فرعی با تلاش نیروهای راهداری بدون مشکل در جریان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده افزود: به دنبال بارش برف در شبانه روز گذشته و کولاک شدید در جاده ها به ویژه گردنه های استان، نیروهای راهداری بابرف روبی و نمک پاشی،  مانع از بسته شدن راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان شدند.

وی با بیان اینکه برودت هوا در استان امشب نیز ادامه داشته و احتمال بروز کولاک در جاده ها وجود دارد، از مردم و رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ،  وسایل گرمایشی، پتو و پوشاک گرم مجهز کرده و در جاده ها با احتیاط رانندگی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای راهداری شب گذشته حدود ۱۴ هزار و ۴۰۶ کیلومترباند عملیات برف روبی در جاده های استان انجام داده و برای جلوگیری از لغزندگی راه ها ۳۲۴ تن مخلوط ماسه و نمک در سطح جاده ها استفاده کردند.

علیزاده با اشاره به اینکه نیروهای راهداری شب گذشته به ۴۴۱ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده های استان امدادرسانی کرده و ۳۷ نفر از مسافران را در راهدارخانه ها اسکان دادند، از مسافران خواست پیش از آغاز سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

وی یادآوری کرد: بر اساس گزارش های دریافتی،  کولاک شب گذشته موجب بسته شدن راه ارتباطی حدود ۲۳۰ روستای استان شده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق شهرستان ورزقان حدود ۳۰ سانتی متر و در سایر شهرستان ها حدود ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر است، ادامه داد: پیش بینی می شود با تلاش نیروهای راهداری تا پایان امروز حدود ۷۰ درصد از راه های روستایی مسدود شده بازگشایی شود و بقیه راه ها نیز فردا بازگشایی می شوند. 

علیزاده، افزود: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی و برف گیر استان واقع هستند و بیشتر آن ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می شود.

کد خبر: ۶۹٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha