۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
رئیس سازمان بورس در حد رئیس بانک مرکزی قدرت می گیرد| بورس از دولت جدا نمی شود
سخنگوی کمیسیون اقتصاد مجلس خبر داد؛

رئیس سازمان بورس در حد رئیس بانک مرکزی قدرت می گیرد| بورس از دولت جدا نمی شود

سخنگوی کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در رابطه با جلسه دیروز این کمیسیون درباره بورس مطرح کرد: طرحی ارائه خواهیم داد تا بازار سرمایه ارتقا پیدا کند و جزو هیئت دولت شود.

فاطمه میرزایی؛ بازار: بازار سرمایه این روزها به یکی از پرحاشیه‌ترین نهادهای کشور تبدیل شده است. کل داستان از زمانی آغاز شد که بورس برای دومین دوره، وارد یک رکود و دوره افت شدید شد و در این میان، اکثر سهامداران خرد در این دوره‌ها متضرر شدند به طوری که مجلس و دولت همزمان به این مسئله وارد شدند تا با پرس و جوهایی از نهادهای مربوطه مانند وزارت اقتصاد و سازمان بورس، دلیل این میزان از ضرر را جویا شوند و همین روز گذشته بود که آتش ضررها دامن سازمان را گرفت و سرمایه‌گذاران این بازار با تجمع مقابل ساختمان سازمان بورس پرچم آن را پایین آوردند.

به همین بهانه، کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی دست به کار شد و برای پیگیری بیشتر از وزیر اقتصاد خواست تا در مقابل محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به سؤالات نمایندگان مجلس درباره بورس پاسخ بدهد. با این حال، ضرر دادن بورس از یک طرف و استعفای رئیس این سازمان از طرفی دیگر برای بازار سرمایه داستان‌های جدیدی را آغاز کرد، اما در جلسه امروز کمیسیون اقتصاد مجلس چه گذشت و چه تصمیمی گرفته شد؟

یکی از شنیده‌های ما حاکی از آن است که در جلسه کمیسیون اقتصاد تصمیم گرفته شده است که بازار سرمایه از دولت کنده شود تا دولت نتواند به صورت دستوری در این بازار دخالت کند و هر تصمیمی خواست برای این نهاد نگیرد. با این حال، برای اطمینان حاصل کردن از این ادعا مصاحبه‌ای با سخنگوی کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی ترتیب دادیم.

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره این مسئله اظهار کرد: این روزها گفت‌وگوهایی در کمیسیون اقتصادی درباره سازمان بورس هست، اما این صحبت‌ها به گونه‌ای نیست به زودی جمع‌بندی شود.

وی تصریح کرد: ما در بحث گزارش نظارتی بورس، ارتقاء بازار را به عنوان یکی از پیشنهادات در نظر گرفتیم به این صورت که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مانند رئیس بانک مرکزی که عضو هیئت دولت است، بتواند عضوی از این هیئت باشد که این مسئله در حد یک پیشنهاد است، اما جریان رأی‌گیری برای این طرح در صحن علنی مجلس، چند ماه طول خواهد کشید.

سخنگوی کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی درباره دخالت‌های دولت در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای دخالت‌های دولت در روند بورس گرفته نشده و تنها ارتقای بازار است تا این بازار یک پله بالاتر بیاید و قدرتمندتر شود و تصمیم‌گیری‌های خودش را داشته باشد.

طغیانی در پایان گفت: تصمیم مجلس ابداً به معنی جدا شدن بورس از دولت نبوده است.

کد خبر: ۶۸٬۸۸۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha