۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
خودکفایی آذربایجان شرقی در تولید گوشت قرمز و تخم مرغ
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خودکفایی آذربایجان شرقی در تولید گوشت قرمز و تخم مرغ

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره بر این موضوع که استان در تولید گوشت قرمز نیز به خودکفایی رسیده است، گفت: تولید تخم مرغ در استان مازاد بر مصرف استان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی سال زراعی ۹۹-۹۸ علاوه بر جذب صددرصد سهم خط اعتباری تخصیصی استان، توانست ۲۰ درصد از سهم شناور کشوری را نیز جذب و مورد بهره برداری قرار دهد.

وی، افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان در ارتباط با جذب انواع دستگاهها، ادوات دنباله بند و ماشین آلات کشاورزی به بدنه کشاورزی استان تزریق شده است.

فتحی، گفت: نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی در راستای افزایش ضریب ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یکی از ضروریات و توفیقات بخش کشاورزی استان در سالهای ۹۹ و ۹۸ بود که با تلاش کارشناسان امر و کشاورزان محقق شد. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: در حوزه زراعت با توجه به این که روغن مورد نیاز کشور عمدتاً وارداتی می باشد و سیاست وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان براین اساس پی ریزی شده تا سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در سطح کشور و استان افزایش یابد از این رو در این زمینه اقدامات لازم انجام و سال زراعی ۹۹-۹۸ سه هزار تن کلزا از مزارع استان آذربایجان شرقی برداشت گردید که در نوع خود بی نظیر بود.

وی افزود: این روند  در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز ادامه داشته و کشت انجام شده است که به امید خدا با مراقبتهای ویژه و افزایش عملکرد در واحد سطح، شاهد برداشت محصول بیشتر در سال زراعی جاری خواهیم بود. 

فتحی، گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ بالغ بر ۷۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت گردید که قسمتی از آن به صورت خودمصرفی توسط کشاورزان به مصرف رسیده و مابقی از طریق شرکت غله خریداری گردید که خوشبختانه میزان خرید شرکت غله نیز مازاد بر مصرف استان می باشد و استان آذربایجان شرقی در تولید گندم و آرد مورد نیاز برای طبخ نان و سایر موارد به خودکفایی رسیده و مازاد بر خودکفایی به سایر استان ها صادر می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص تولید علوفه در سطح استان و امور دام و طیور، تصریح کرد: علوفه مورد نیاز استان در داخل استان تولید می شود در بخش دام و طیور نیز قبل از سالهای ۹۹ و ۹۸ بخشی از گوشت مرغ مورد نیاز استان از سایر استان ها تهیه می شد که با صدور مجوز به مرغداری های گوشتی در سالهای ۹۹ و ۹۸ گوشت مرغ استان نیز در داخل استان تولید و از این طریق توانستیم در این زمینه نیز به خودکفایی دست یابیم.

کد خبر: ۶۸٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha