۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
 قیمت تمام شده نان در گیلان بالا است
معاون نظارت صمت گیلان:

قیمت تمام شده نان در گیلان بالا است

رشت- معاون نظارت بازرسی سازمان صمت گیلان خواستار تدابیر ویژه برای قیمت نان شد و گفت: قیمت تمام شده نان در استان بالا است.

 به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، مهدی نقدی با بیان اینکه نظارت بر چگونگی پخت نان گیلان همچنان ادامه دارد، گفت: هر گونه افزودنی غیرمجاز به خصوص استفاده از جوش شیرین در پخت نان تخلف محسوب می‌شود، در صورت مشاهده برخورد جدی انجام می‌شود.

وی افزود: باید برای بهبود پخت نان نانوایان مهارت خود را افزایش دهند و یا حوصله بیشتری برای پخت نان به خرج دهند و استفاده از مواد غیرمجاز کاملا ممنوع است.

نقدی ادامه داد: ما نانواهایی‌هایی هم داریم که بدون استفاده از جوش شیرین بسیار نان باکیفیتی می‌پزند و ما قدردان این واحدها هستیم.

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت گیلان تصریح کرد: تعداد موردی از نانواهای گیلان هستند که تخلفاتی را مرتکب می‌شوند و در مجموع از عملکرد اغلب نانوایی‌های گیلان رضایت داریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان یک قیمت استراتژیک است و افزایش قیمت نان بر جامعه تاثیر دارد، افزود: قیمت تمام شده نان بالا است و هزینه‌های کارگر و دیگر موارد زیاد شده است و به این ترتیب باید از نانوایان حمایت‌هایی صورت گیرد تا پخت نان با این قیمت برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.

نقدی خواستار تدابیر ویژه برای قیمت نان شد و از کارشناسان خواست در این خصوص برنامه‌ریزی جدید داشته باشند.

وی گفت: دست‌کم با اقداماتی از جمله کاهش بیمه کارگران نانوایی می‌توان به صاحبان نانوایی کمک کرد تا هزینه تولید نان را کاهش دهند.

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت گیلان ادامه داد: هر نوع کمکی و حمایت به نانوایان می‌تواند در بهبود کیفیت پخت‌نان موثر باشد و اغلب نانوایی‌های گیلان از نوع بربری هستند.

وی ادامه داد: در گذشته اغلب استفاده از جوش شیرین در نان‌های تافتون دیده می‌شد که خوشبتانه کم شده است.

نقدی در خصوص این مطلب که برخی از نان سنگکی‌ها از آرد بربری استفاده می‌کنند و برخی سنگک‌ها طعم بربری می‌دهند، تصریح کرد: استفاده از آرد بربری برای پخت نان سنگک تخلف است و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۶۸٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha