۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
۳۲۳ هزار تن محصولات کشاورزی از زنجان صادر شد
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۳۲۳ هزار تن محصولات کشاورزی از زنجان صادر شد

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی هفت سال گذشته بیش از ۳۲۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی در دستور سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است، اظهار کرد: در سال جهش تولید این مهم به جد مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی هفت سال گذشته بیش از ۳۲۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است، اظهار کرد: ۵۷ نوع محصول باغی و زراعی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۱۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است، گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶ درصد فزایش دارد.

تاراسی با بیان اینکه براساس آمار درصد زیادی از صادرات بخش کشاورزی استان در بخش فرآورده های لبنی و کشمش است، ابراز داشت: اقلام صادراتی استان شامل کشمش، لبنیات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و آبمیوه، زیتون و سیر است و در این میان بیشترین اقلام صادراتی مربوط به زیتون و کشمش می باشد.  

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید جهاد کشاورزی استان نقشه راه توسعه صادرات محصولات کشاورزی به جد دنبال شده است، تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی در استان زنجان طی ۱۰ ماه امسال مثبت بوده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: تا پایان سال امیدواریم صادرات استان در بخش کشاورزی تقویت شود. 

کد خبر: ۶۸٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha