۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
 ۶۰ هزار تن مرکبات از مازندران صادر شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۶۰ هزار تن مرکبات از مازندران صادر شد

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان صادرات مرکبات استان در سال جاری را تاکنون ۶۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزالله شهیدی فر بعدازظهر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی چهارمین جشنواره ملی مرکبات در قائمشهر، با اشاره به گام های رو به جلو برای صادرات مرکبات استان اظهار داشت: تاکنون ۶۰ هزار تن مرکبات صادر شد و پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم دو برابر شود.

وی با بیان اینکه سیستم برداشت، سورت و بسته بندی مرکبات در مازندران اصلاح شده است، میزان تولید این محصول را در استان دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و از کشاورزان خواست تا با خیال راحت و بدون دغدغه برداشت مرکبات را انجام دهند زیرا زمستان یخبندان در استان نخواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به شایعاتی برای شکستن قیمت تامسون گفت: کشاورزان به شایعات توجه نکننده و در روزهای آینده قیمت مرکبات افزایش می یابد.

قائمشهر مهد مرکبات ایران

یحیی یوسف پور فرماندار قائمشهر نیز برگزاری جشنواره مرکبات در شهرستان که به عنوان مهد مرکبات ایران معروف است را فرصتی برای سرمایه گذاری و حمایت از باغداران دانست و خواستار کیفی سازی برنامه های جشنواره ملی شد تا به رونق باغداری و گردشگری کمک کند.

همچنین مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر نیز میزان باغات مرکبات شهرستان را بیش از ۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این شهرستان با تولید ۸۰ هزار تن رتبه اول ذخیره سازی مرکبات در استان را دارا است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۷۶ واحد سورتینگ در شهرستان فعالیت دارد و گردش مالی مرکبات آن با ۲۱ هزار بهره بردار حدود هشت هزار میلیارد ریال است.

چهارمین جشنواره ملی مرکبات از ۹ دی ماه در قائمشهر برگزار می شود.

کد خبر: ۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha