۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
سقوط آزاد قیمت آهن

سقوط آزاد قیمت آهن

در روز گذشته براساس قیمت هایی که درب کارخانه نوردکاران فولادی اعلام شد شاهد کاهش حدود ۵۰ الی ۲۵۰ تومانی بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بودیم و در این میان چند تولید کننده، نرخ محصولات خود را ثابت نگه داشتند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، دلار در بازار آزاد همچنان روند نزولی دارد و به نظر می رسد در بازار آزاد محصولات فولادی نیز در روزهای آتی شاهد کاهش نرخ محصولات باشیم؛ بخصوص که معاملات انواع ورق های فولادی نیز که تا هفته گذشته با رقابت نسبتا سنگین همراه بود، تقریبا بدون رقابت ماند و حدود یک چهارم از ورق های عرضه شده در بورس بدون مشتری باقی ماندند.

اگر آشوب های ترامپ بازار ارز را ملتهب نکند به نظر می رسد ریزش قیمت ها در بازار ارز و فولاد در کشور ادامه خواهد داشت؛ اگر قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی کاهش یابد شاهد ریزش نرخ فولاد نیز در کشور خواهیم بود.

در روز گذشته براساس قیمت هایی که درب کارخانه نوردکاران فولادی اعلام شد شاهد کاهش حدود ۵۰ الی ۲۵۰ تومانی بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بودیم و در این میان چند تولید کننده، نرخ محصولات خود را ثابت نگه داشتند. اگر میلگرد ۱۴ آجدار را در نظر بگیریم محدوده قیمتی آن به ۱۲۶۰۰ تا ۱۳۲۰۰ تومان رسید.

بیشتر تولیدکنندگان محصولات نبشی و ناودانی کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ و بعضا کاهش ۶۵۰ تومان را داشتند و در این میان برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات این حوزه به اعلام قیمت دوم کاهشی نیز پرداختند.

تولیدکنندگان تیرآهن نیز ناچار به کاهش قیمت های محصولات خود شدند که با توجه به قیمت های اعلامی فولاد ظفر بناب نرخ هر کیلو از تیرآهن‌های خود را ۱۰۰ تومان کاهش داد، در قیمت های اعلامی تیرآهن های نورد آریان فولاد و و پروفیل صنعت ماهان نیز کاهش ۵۰ تا ۱۱۰ هزار تومانی مشاهده شد. بنگاه های تهران نیز ۷۰ الی ۱۱۰ هزار تومان نرخ هر شاخه از سایزهای پرمصرف تیرآهن ذوب آهن اصفهان را کاهش دادند.

تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل نیز قیمت محصولات خود را کاهش دادند که شاهد افت ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی در این حوزه بودیم به نحوی که محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت ۲ بسته به شرکت تولیدکننده و ورق استفاده ‌شده به ۲۲/۱ تا ۲۳.۳ قرار دارد.

کد خبر: ۶۸٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha