۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
 صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در مازندران توسعه یابد
دبیر مجمع نمایندگان مازندران:

صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در مازندران توسعه یابد

ساری- زارعی، دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی نیاز استان است، گفت: راه حل مشکلات حوزه اشتغال این است که فضای کسب و کار را در استان بهبود بخشیم.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای بهبود بخشیدن به فضای کسب و کار باید مزیت ها و توانمندی های استان رادر حوزه های مختلف شناسایی کنیم، افزود: باید ظرفیت های شناسایی شده به میدان آورده و اجرایی شود.

وی با عنوان اینکه بهترین مزیت استان مازندران در حوزه کشاورزی است، خام فروشی از مشکلات بیان کرد و کمبود صنایع تبدیلی را از جمله دغدغه ها دانست و گفت: در استان مازندارن باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای صنایع تبدیلی حمایت کرد.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت بازارهای کشورهای همسایه برای صادرات محصولات کشاورزی شد و گفت: باید نسبت به رعایت و استانداردسازی، برندسازی و بسته بندی محصولات اقدام کرد.

زراعی بر لزوم تداوم زهکشی اراضی در استان تاکید کرد و همچنین احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده را لازم دانست و گفت: بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی در مرکز استان وجود دارد که نیمی غیرفعال هستند و بقیه با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شناسایی پیشران های اقتصادی استان را از اولویت های مجمع نمایندگان ذکر کرد وگفت: حدود دو میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و باید ارزش اقتصادی آن به مردم برگردد و در این راستا باید زمینه سرمایه گذاری های بزرگ در استان فراهم شود.

وی با اظهار اینکه محصولات برنج و مرکبات در استان هزاران میلیارد تومان گردش مالی دارد، افزود: این درحالی که سرمایه گذاری بزرگ در استان وجود ندارد و دستگاه های اجرایی و حمایتی باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۶۸٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha