۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
تحقیق و تفحص از بازار بورس و استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار است| هشدار جدی مجلس به دولت
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفت و گو با «بازار»؛

تحقیق و تفحص از بازار بورس و استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار است| هشدار جدی مجلس به دولت

مسلم صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: ما در حال حاضر پیگیر طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس هستیم و این طرح متوقف نشده است و حتی استیضاح وزیر اقتصاد هم درباره این موضوع، در جریان است و اگر تاکنون در این زمینه‌ها دست نگه داشته شده به دلیل برگشتن آرامش به این بازار بوده است.

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به شرایط نامناسب بازار بورس ،گفت: واقعیت این است که ما احساس می کنیم شورای عالی بورس اساسا هیچ اراده‌ای برای ساماندهی بازار بورس ندارد و این نتیجه‌ای است که امروز ما به آن رسیده‌ایم.

وی بیان داشت: ما نگرانیم اگر به دغدغه های مردم پاسخ جدی داده نشود، موضوعات بورس به یک مشکل امنیتی تبدیل شود که البته در حال حاضر شاهد برخی از فراخوان های اعتراضی در این زمینه هستیم و این گروه ها دو روز یک بار تهدید می‌کنند که قصد دارند تجمع راه بیاندازند.

اگر در زمینه بازار بورس به فوریت اقداماتی صورت نگیرد مجلس حتما از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد

صالحی بیان داشت: به واقع دولت اگر می خواست، بازار سرمایه در این شرایط قرار نمی‌گرفت. ما هم در حال حاضر پیگیر طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس هستیم و این طرح متوقف نشده است و حتی استیضاح وزیر اقتصاد هم درباره این موضوع، در جریان است و اگر تاکنون در این زمینه‌ها دست نگه داشته شده به دلیل برگشتن آرامش به این بازار بوده است که این مسئله فعلا رخ نداده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهارداشت: اگر در زمینه بازار بورس به فوریت اقداماتی صورت نگیرد مجلس حتما از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

صالحی با بیان اینکه دولت مردم را به حضور در بازار سرمایه دعوت کرد، اظهارداشت: فراخوان برای حضور مردم در بازار بورس را دولت داد و سوال ما این است که چرا نباید با وجود این همه کد بورسی فعال ساختار این بازار اصلاح شود؟

کد خبر: ۶۸٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha