۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
صادرات گلستان تحت تأثیر بیماری کرونا کاهش می‌یابد/ توقف صادرات از اینچه برون
در گفتگو با بازار مطرح شد:

صادرات گلستان تحت تأثیر بیماری کرونا کاهش می‌یابد/ توقف صادرات از اینچه برون

گرگان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بر اثر شیوع بیماری کرونا گلستان مقاصد اصلی صادراتی خود را از دست داده و صادرات گلستان تحت تأثیر این بیماری به شدت کاهش می‌یابد.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ۱۱ ماه گذشته میزان ارزش دلاری کالای صادراتی از گلستان کاهش یافته اما در همین شرایط، تعداد کشورهای هدف صادرات گلستان افزایش یافته بود.

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، عراق و ترکمنستان رزهای خود را به روی ایران بسته‌اند این امر قطعاً باعث کاهش صادرات گلستان و کشور می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، بلغارستان، چین، رومانی و ازبکستان به ترتیب هشت کشور بازار هدف صادراتی گلستان هستند.

وی با اشاره به اینکه ترکمنستان تمام مرزهای خود به روی ایران را بسته و صادرات از گمرک اینچه برون متوقف شده است، ادامه داد: به طور قطع و یقین این تصمیم مقامات ترکمنستان بر روی میزان صادرات گلستان تأثیر می‌گذارد چرا که بخشی قابل توجهی از تجارت گلستان با کشورهای آسیای میانه و اوراسیا از مرز اینچه برون انجام می‌شد.

حسن زاده با بیان اینکه هم‌اکنون صادرات از مرزهای استان گلستان متوقف شده  است، تصریح کرد: بیماری کرونا نه تنها باعث کاهش صادرات از استان گلستان شده بلکه بازار شب عید را هم تحت تأثیر قرار داده و ممکن است کارگروه سلامت و امنیت غذایی نمایشگاه فروش بهار استان را که قرار بود ۱۵ اسفند در گرگان و گنبدکاوس برگزار شود، را هم لغو کند.

کد خبر: ۶٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha