۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
بزرگواران اگر سکوت کنند، بورس سبز می‌شود| استفاده سیاسی از بورس را به قوه قضائیه گزارش می‌کنم
عضو ناظر شورای عالی بورس در گفتگو با بازار؛:

بزرگواران اگر سکوت کنند، بورس سبز می‌شود| استفاده سیاسی از بورس را به قوه قضائیه گزارش می‌کنم

علیزاده عضو ناظر شورای عالی بورس که معتقد است که بازار را اظهار نظرهای غیر کارشناسی به این روز درآورده، به تعادل رسیدن و سبز شدن بازار را در سکوت می‌داند.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل امروز با رشد اندک و در سهام شاخص ساز توانست روند به شدت منفی خود را قطع کند، روز گذشته جمعی از سهامداران حقیقی در پی ریزش شاخص بورس و در پی آن کاهش ارزش سرمایه‌ آن‌ها در بازار سهام در مقابل ساختمان سازمان بورس تجمع کردند. این چندمین بار است که برخی از افراد تحت عنوان سهامدار در مقابل سازمان بورس به خاطر کاهش سرمایه‌شان در این بازار دست به تجمع زدند. در این تجمع سهامداران خواستار عدم دخالت دولت در بازار و برخورد با متخلفان شدند.

دژپسند وزیر اقتصادی در واکنش به این اعتراضات گفته است «برای صعودی شدن بورس باید برنامه‌هایمان اجرایی شود تا بتوان نتیجه آن را دید. » او بدون اینکه اشاره‌ای به برنامه‌های خود برای رشد بورس داشته باشد گفته که تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بورس به کار می‌گیرد. این صحبت‌ها درحالی است که در ریزش مرداد ماه هم برنامه‌های  توسط وزارت اقتصاد و سازمان بورس به منظور کمک به تعادل رسیدن بازار اجرا و پیشنهاد شد که تقریبا کمک چندانی در بهبود شاخص پیدا نکرد. کاظم موسوی عضو کمیسیون اقتصادی هم در گفتگو با بازار خبر از جلسه فوری درباره بورس را داده بود که هم اکنون در حال برگزاری است.

مجموع نظرات بیشتر کارشناسان این است که عدم ثبات قانون و تبعیت از آن مانند دستوری کردن قیمت فولاد و اظهار نظرهای مختلف از سوی دولت در مورد قیمت دلار  دو عامل مهم در ریزش بازار و ترس سهامداران از بازار بورس شده است. در کنار چنین دیدگاهی هم برخی می‌گویند که تا حقوقی‌های بازار، دستشان از سهم برای بالا بردن ارزش نماد پر نشود همچنان بازار نزولی است.

در همین رابطه علیزده عضو ناظر شورای عالی بورس بهترین کار برای رسیدن به ثبات بازار را سکوت و جلوگیری از عدم تعدد نظرات می‌داند. او معتقد است که اظهار نظرهای متعدد و غیر کارشناسی بازار را از مسیر خود منحرف می‌کند.

در روزهای اخیر علاوه بر اظهار نظر وزیر صمت مبنی بر دستوری کردن قیمت فولاد، آقای روحانی اعلام کرد که قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند، که گفته شده این سخنان یکی از عوامل منفی شدن بازار است.

سکوت بهترین راه حل برای تعادل بازار است
محسن علیزده عضو ناظر شورای عالی بورس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار در مورد شرایط این روزهای بورس گفت: اگر هیچ کاری نکنند بازار درست می‌شود. هر کسی هر چیزی که می‌خواهد در مورد بازار می‌گوید و بنده بارها حتی به همکاران خود هم اعلام کردم که به خاطر حساسیت بازار فعلا سکوت کنند.

علیزاده می‌گوید: من که عضو شورای عالی بورس هستم به منظور حفظ آرامش بازار حرفی نمی‌زنم  و خواهشم از بزرگواران این است که فعلا سکوت کنند.

او اضافه کرد: در شبکه‌های خبری مشاهده می‌شود که مسئول و غیر مسئول هر چیزی که دوست دارند می‌گویند در حالی که در این شرایط نیاز به تخصصی حرف زدن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسات متعدد با حقوقی‌های بازار، مسئولین اقتصادی و سازمان بورس به منظور بهبود روند بازار گفت: به دلیل حساسیت بازار، در شورای عالی بورس تنها یک نفر خروجی جلسات را اعلام می‌کند. وی بر این باور است که سکوت و جلوگیری از اظهار نظرهای غیر تخصصی در این روزها می‌تواند بازار را به حالت تعادل برساند.

علیزاده در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد هر دو طیف اطلاح طلب و اصولگرا با نزدیک شدن به انتخابات از بازار سرمایه به عنوان یک نماد ابزاری و تبلغاتی استفاده می‌کنند؟ گفت: چنین حرفی گفته می‌شود اما بنده به عنوان عضو شورای عالی بورس و نماینده مجلس هنوز به چنین نتیجه‌ای نرسیدم و اگر کوچکترین چیزی را در این مورد متوجه شوم تمام عوامل را به دستگاه قضا معرفی خواهم کرد.

کد خبر: ۶۸٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha